Subaru Forester Owners Forum banner
  • The "Garage" feature is for images of YOUR VEHICLE/S only - no blanks or other unrelated images please, thanks
21 - 40 of 58 Posts
Nie próbuję argumentować przeciwko zmianie jakiegokolwiek smaru, ale ludzie muszą jasno rozumieć, że nikt nie może oceniać jakości smaru tylko po kolorze. Kolor MOŻE być wskaźnikiem, ale sam w sobie jest co najwyżej słabym wskaźnikiem.

Dla wszystkich wątpiących, spójrzcie na olej silnikowy diesla 100 mil po wymianie oleju/filtra. Zrozumiecie, co mam na myśli.

Jestem jednak wielkim zwolennikiem konserwacji zapobiegawczej... w razie wątpliwości, a zmiana jest przystępna i niedroga... zmień go.
Zgadzam się. Kolor nie jest dobrym wskaźnikiem. Czas. Olej rozkłada się i zawiesza drobne wióry metalu. Chcę, żeby to wyszło po maksymalnie 30 000 milach lub 2 latach.
Kolor jest dobrym wskaźnikiem stanu, ale nie jedynym... Porównywanie oleju napędowego, który czernieje od sadzy, nie jest tym samym porównaniem, co oleju przekładniowego w uszczelnionym mechanizmie różnicowym... to w najlepszym razie porównanie jabłek do kamieni. Silniki Diesla wytwarzają DUŻO więcej sadzy niż pojazdy benzynowe, dlatego zwłaszcza w silnikach Diesla sprzed 2008 roku następnego dnia miodowy kolor oleju silnikowego jest czarny jak smoła, pochodzi z nagromadzenia węgla. Silniki Diesla historycznie mają DUŻO wyższy stopień sprężania niż silniki benzynowe ze względu na sposób ich działania. Brak iskry, więc mieszanka powietrza i paliwa jest SPRĘŻANA do użycia, a nie zapalana. Kiedy miodowy olej przekładniowy czernieje, pochodzi to z ciepła i ciśnienia... To samo dotyczy większości ATF, są czerwone, a kiedy widzisz, że jest całkowicie pozbawiony czerwieni lub znacznie ciemniejszy, jest to dobry znak, że płyn jest stary lub zużyty. Tak naprawdę nie można tego porównywać do niczego.

Ponownie, nikt nie powiedział, że kolor jest jedynym sposobem... Potrzebny jest kolor, zapach, dotyk, tekstura i oczywiście pobieranie próbek laboratoryjnych. PS olej na bagnecie wygląda na czarny w silnikach Diesla, ale w 99% przypadków, gdy zmieniam je w moich silnikach Diesla, ciągnikach lub dużych ciężarówkach, olej nadal ma kolor zbliżony do miodu. Węgiel lubi osadzać się blisko powierzchni.
 
Jak pisałem wcześniej, jestem zwolennikiem konserwacji zapobiegawczej. W razie wątpliwości wymień płyn.
 
Save
Discussion starter · #23 ·
60 000 mil w ciągu zaledwie jednego roku musi obejmować bardzo wysoki odsetek czasu jazdy bez dużej akceleracji, hamowania, pokonywania zakrętów lub cykli temperaturowych. Myślę, że ten konkretny samochód, dla Forestera przy 60 000 mil, jest tym, który NAJMNIEJ prawdopodobnie będzie wymagał uwagi w odniesieniu do mechanizmów różnicowych.
Forester został zakupiony we wrześniu 2018 roku, więc ma prawie 3 lata. Moja córka dużo jeździ między FL i VA, dlatego jej przebieg jest stosunkowo wysoki jak na rok modelowy 2019. Była to prawie w 100% jazda po autostradzie. Jednak skoro ma wykonany przegląd po 60 tys. km, który obejmuje świece zapłonowe i płukanie płynu hamulcowego, to równie dobrze mogę pozwolić im zrobić wszystko, ponieważ nie mam pełnego dostępu do tego pojazdu, ponieważ mieszka sama.
 
Discussion starter · #24 ·
Ciekawe... ile płynu do dyferencjału potrzeba, aby wymienić zarówno przód, jak i tył? Czy wszyscy używacie pełnego syntetyku czy zwykłego Subaru 75W90?
 
Save
Pomyliłem się, czy nie rozmawiamy o modelu z 2021 roku, który jest wymieniony w Twoim profilu? Przecież nie kupiłeś tego w 2018 roku??
 
Świetna cena. Miałem zamiar zrobić to latem, ale jestem zajęty układaniem płytek w piwnicy pokój po pokoju. Zadzwoniłem do Grayson Subaru i powiedzieli 220.mm. Wygląda na to, że zrobię to sam. Poza tym powiedzieli, że wymienią tylko płyn, a nie uszczelki. Wydawało się dziwne.
 
Użyłem bardzo podobnej techniki youtube (Samb wague)
użytej, która polega na napełnianiu płynem z miejsca korka spustowego, użyłem tych elektrycznych pomp 12V, przeznaczonych do zasysania oleju silnikowego z otworu bagnetu, te pompy sprzedawane są za około 20 USD i mają 3/8 ID 10 mm ID kolczasty. Nie chciałem kłaść samochodu na płasko, więc zmierzyłem dokładną ilość spuszczonego oleju 1,15 kwarty, a następnie wlałem z powrotem 1,15 kwarty.
 
Zrobiłem to sam przy około 34 tys., to było po tym, jak dealer podał cenę ponad 700 dolarów za przegląd przy 30 tys. To obejmowałoby wymianę oleju/filtra, filtr powietrza kabiny, filtr powietrza kabiny, płyn hamulcowy, wymianę dyferencjału F/R i być może rotację/wyważenie opon. Zdecydowałem się tylko na zrobienie płynu hamulcowego przez nich.
Dla dyferencjałów F/R oba używają 75w-90 (używam Severe Gear, zdecydowanie nie najtańszy)
Przód: Używa T70 do spustu (moment obrotowy 70 N M lub 51 ft lbs) i 8 mm sześciokątny do korków wlewu i kontrolnych. (moment obrotowy 50 N M lub 37 ft lbs). Używa 1,4 qt
Tył: Używa 10 mm sześciokątnego, moment obrotowy 50 N M lub 37 ft lbs. Używa 0,8 qt
Podkładki: Spust przedni: 803926090, pozostałe 4 są takie same: 803918060. Mogą być one wielokrotnego użytku, ale kupiłem i użyłem nowe.
Jak zawsze w przypadku dyferencjałów, upewnij się, że możesz poluzować/otworzyć korek wlewu przed spuszczeniem.
Dostęp do przedniego korka wlewu uzyskałem, zdejmując przednie koło pasażera, poziomując samochód za pomocą podnośnika i używając długiego przedłużacza. Ta metoda nie jest całkowicie konieczna, ponieważ korek wlewu jest dostępny od spodu pojazdu, wystarczy użyć krótkiego przedłużacza.
 
Zespół, przegląd po 60 000 milach zbliża się w poniedziałek. Jeden dealer zalecił wymianę płynu w dyferencjale, a drugi stwierdził, że nie jest to konieczne, chyba że pojazd był używany do holowania. Cała jazda po autostradzie od pierwszego dnia. Czy powinienem wymienić płyn w dyferencjale F&R, czy odpuścić? Dealer chce 139 $ plus podatek. Dziękuję!
Powinieneś przeczytać sekcję konserwacji w instrukcji obsługi. Marnujesz swoje pieniądze.
 
Myślę, że w instrukcji obsługi jest napisane „sprawdzić”. Czy to nie to samo, co pójście do klubu ze striptizem? Patrzeć, nie dotykać? Przepraszam za słaby żart.
 
Myślę, że w instrukcji obsługi jest napisane "sprawdzić". Czy to nie to samo, co pójście do klubu ze striptizem? Patrzeć, nie dotykać? Przepraszam za słaby żart.
Lepiej przeczytaj, jak Subaru definiuje "I".
Wskazówka: Jest to w książeczce Gwarancja i konserwacja, a nie w instrukcji obsługi.
 
Discussion starter · #37 ·
Myślę, że w instrukcji obsługi jest napisane „sprawdzić”. Czy to nie to samo, co pójście do klubu ze striptizem? Patrzeć, nie dotykać? Przepraszam za słaby żart.
Powiem tak... właśnie to zmieniłem, jak przeczytałeś powyżej przy przebiegu 60 000 mil. Widziałem, jak technik spuszcza płyn i był on ciemny, ale wciąż trochę przezroczysty. Stwierdził, że mógłby wytrzymać dłużej, ale wymiana nie była złym pomysłem ze względu na zużycie. Jeśli możesz to zrobić sam (co po obejrzeniu go i filmu z YouTube jest BARDZO łatwe) lub płacąc swojemu dealerowi lub lokalnemu mechanikowi, to za tę cenę naprawdę nie ma o czym myśleć, jeśli planujesz zatrzymać swojego FOZ na jakiś czas. Nie bądź oszczędny i głupi. Polecam wymianę przy przebiegu 60 000 lub mniej, w zależności od sposobu jazdy i holowania. Jeśli NIE KOCHASZ swojego FOZ, to nie zawracaj sobie głowy wymianą jej płynu ;)
 
Lepiej przeczytaj, jak Subaru definiuje "I".
Wskazówka: Jest to w książeczce gwarancyjnej i konserwacyjnej, a nie w instrukcji obsługi.
Przeczytałem to. Przeczytałem również notatkę poniżej. W zależności od sposobu jazdy i warunków, może być konieczna wcześniejsza wymiana. Dla entuzjastów takich jak Ty, którzy wiedzą, jak jeździć i znają i wykonują własny serwis, utrzymujesz swój samochód w dobrym stanie. Dla większości właścicieli, którzy tam są, udają się do Subaru, gdy zbliża się harmonogram serwisowy, większość z nich nie wie, co oznacza to "I". I miałem już poważny problem z 3 oddzielnymi dealerami Subaru w rejonie Chicago z powodu niekompetencji, nieprawidłowych i niekompletnych wezwań gwarancyjnych. Miałem również problem z jednym z działów serwisowych "serwis tylnego mechanizmu różnicowego". To był nasz Impreza z 2006 roku. Zabrałem go na 30 tys. km, a pracownik serwisu polecił 36 tys. km, co obejmowało serwis przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego. Zrobiłem zdjęcie tylnego mechanizmu różnicowego 6 miesięcy wcześniej, kiedy byłem pod samochodem. Na wtyczce był żółty znak farby. Zgadnij co, technik nie wykonał "serwisu" i zaznaczył wymianę płynu z przodu i z tyłu. Pokazuję pracownikowi zdjęcie i proszę go o porównanie z tylnym mechanizmem różnicowym. Znak farby jest dokładnie w tym samym miejscu i nie został dotknięty. Pracownik serwisu wrócił i powiedział, że został sprawdzony i nic się nie dzieje. Potem zapytałem, dlaczego pobierana jest opłata za wymianę płynu. Nie było na to odpowiedzi. Zabrałem sprawę do kierownika serwisu i odzyskałem $$$ za opłatę za serwis przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego. Potem musiałem poszukać niezależnego warsztatu, któremu mogę zaufać. Moralność tej historii jest taka, że nie ufaj żadnemu działowi serwisowemu dealera w rejonie Chicago.
I tak, stąd wziął się żart o patrzeniu i nie dotykaniu.
 
@ securityguy
Bardzo lubię nasze Subaru, poza powolnym przyspieszeniem CVT, do którego w końcu się przyzwyczaiłem i zaakceptowałem. Większość samochodów, które posiadaliśmy, osiągała 3 lata zanim osiągnęliśmy 30 tys. km. Więc teraz zabieram je do mechanika, aby sprawdził nasze samochody i serwisował je w oparciu o interwał. Szanuję Twój post i zgadzam się, że płyn powinien być regularnie sprawdzany i wymieniany, jeśli jest brudny lub zły. Mój mechanik otwiera korek wlewu tylnego dyferencjału i pobiera próbkę płynu, aby zobaczyć kolor i jak smarny jest płyn i pokazuje mi to, jeśli tam jestem. Nasze stare Subaru miały bagnet do przedniego dyferencjału i mogłem łatwo sam to sprawdzić.
Moim problemem jest to, że dział serwisu Subaru nie wykonuje swojej pracy i oszukuje niczego nie podejrzewających klientów.
 
21 - 40 of 58 Posts
You have insufficient privileges to reply here.