Subaru Forester Owners Forum banner
  • The "Garage" feature is for images of YOUR VEHICLE/S only - no blanks or other unrelated images please, thanks

2020 - Beperkt - Moeten de bougies worden vervangen bij 18.000 mijl?

3K views 9 replies 6 participants last post by  sabfish  
#1 ·
Vehicle Details:
2020 Forester Limited.
Volgende maand is mijn 2020 Forester Limited vijf jaar oud. De handleiding zegt dat bougies moeten worden vervangen na 60.000 mijl of vijf jaar. Ik heb ongeveer 18.000 mijl met de auto gereden. Ik ben ouder, rijd minder en er waren geen lange reizen tijdens de pandemie. Ik begrijp dat vloeistoffen en sommige rubberen onderdelen na verloop van tijd verslechteren; dus de kilometerstand of de tijd om te vervangen. Maar als een auto niet wordt gereden, zou ik niet denken dat de tijd de bougies zou beïnvloeden. Mis ik iets? Denkt iemand dat ik nu bougies moet laten vervangen? Wat kost een standaard bougiewissel op een 2020?

#5 ·
Persoonlijk zou ik de bougies nog niet vervangen; het enige risico kan zijn dat de bougies in de koppen blijven steken, maar als je de auto niet in een zware zoutomgeving of iets dergelijks hebt gebruikt, zit je waarschijnlijk goed. Geen enkele redelijke dealer zal garanties ongeldig verklaren voor bougies die over de tijd gaan, tenzij de bougies een specifiek probleem veroorzaken en ik weet niet wat dat zou kunnen zijn.

Als je geen verlengde garantie hebt, ben je sowieso na 5 jaar klaar met de garantie. Een gedachte is dat als je mogelijk lekkende bougie-olieleidingen of kleppendekselpakkingen hebt, een bougiewissel deze duidelijk zal maken en je mogelijk een garantie-vervanging van de leidingen of pakkingen krijgt.

Mijn '09 Foz had wel lekkende olieleidingen en de dealer plaatste nieuwe oliekeerringen en gaf me ook nieuwe bougiekabels, toen ik de bougies liet vervangen. Maar de bougies zaten ook aan de kilometerlimiet.

De meeste fabrikanten hebben bougiewisselintervallen van 100.000 of 105.000 mijl en 7 jaar of zo. Je huidige bougies tot 7 of 8 jaar gebruiken, kan een redelijk compromis zijn.

Voor je vermaak voeg ik een foto toe van enkele bougies die een man op het oude Ford truck forum tot 429.000 mijl in een commerciële bestelwagen heeft gebruikt. Hij zei dat hij nog steeds OK liep.

#10 ·
Ik zou persoonlijk de bougies nog niet vervangen; het enige risico zou kunnen zijn dat de bougies vast komen te zitten in de koppen, maar als je de auto niet in een zwaar zoutrijke omgeving hebt gebruikt of iets dergelijks, zit je waarschijnlijk goed. Geen enkele redelijke dealer zal garanties ongeldig maken voor bougies die te lang meegaan, tenzij de bougies een specifiek probleem veroorzaken en ik weet niet wat dat zou kunnen zijn.

Als je geen verlengde garantie hebt, ben je sowieso na 5 jaar klaar met de garantie. Een gedachte is dat als je mogelijk lekkende bougiekokerbuizen of kleppendekselpakkingen hebt, een bougiewissel deze duidelijk zal maken en je mogelijk een garantie-vervanging van de buizen of pakkingen krijgt.

Mijn '09 Foz had wel lekkende oliebussen en de dealer plaatste nieuwe oliekeerringen en gaf me ook een paar nieuwe bougiekabels, toen ik de bougies liet vervangen. Maar de bougies zaten ook aan de kilometerlimiet.

De meeste fabrikanten hebben bougiewisselintervallen van 100.000 of 105.000 mijl en 7 jaar of zo. Je huidige bougies tot 7 of 8 jaar gebruiken, kan een redelijk compromis zijn.

Voor je vermaak voeg ik een foto toe van enkele bougies die een man op het oude Ford truck forum tot 429.000 mijl in een commerciële bestelwagen heeft gebruikt. Hij zei dat hij nog steeds oké liep.
View attachment 604495
Bedankt. Nuttig.

#6 ·
Zoals anderen al hebben opgemerkt, moet je ook aan een garantie denken. Persoonlijk zou ik echter geen bougies vervangen bij 18.000 mijl, alleen omdat ze 5 jaar oud zijn. Ik heb echter ook nog nooit garantie op een auto gehad.

#9 ·
Zoals anderen al hebben aangegeven, moet je rekening houden met een garantie. Ik persoonlijk zou de bougies echter niet vervangen bij 18.000 mijl, alleen omdat ze 5 jaar oud zijn. Ik heb nog nooit een garantie op een auto gehad.
De garantie is slechts 5 jaar geldig. Deze verloopt dus tegelijkertijd met de vervanging van de bougies. Met andere woorden, de garantie is geen factor.

#7 ·
Ik doe dingen vaak graag op basis van tijd, omdat ik bijvoorbeeld zo lang geen kilometerstand haal, bijvoorbeeld mijn 2019 staat op 42.000 km. Ik zou in 2-4 jaar 60.000 km kunnen halen... dus ik twijfel ook hier wat ik moet doen - hangt denk ik af van de kosten. Helaas heeft de dealer voor mijn aankoop veel dingen bij deze gebruikte aankoop geregeld, maar dit was er niet een van - waardoor ik geneigd ben te wachten op de kilometerstand.

You have insufficient privileges to reply here.