Subaru Forester Owners Forum banner
  • The "Garage" feature is for images of YOUR VEHICLE/S only - no blanks or other unrelated images please, thanks

CVT Garantie Verlenging 2016-2017 en nu 2018! (samengevoegd topic)

116K views 164 replies 91 participants last post by  DragonSubie7  
#1 · (Edited)
Garantieverlenging voor Continu Variabele Transmissie (CVT) 2016-2017 Legacy/Outback, Impreza, WRX, Crosstrek en Forester

Subaru of America heeft zojuist TSB 16-115-18 uitgebracht, gedateerd 06-09-18, waarmee de CVT-garantie voor de modeljaren 2016-2017 wordt verlengd tot 10 jaar of 100.000 mijl, afhankelijk van wat het eerst komt, en tot 30 september 2019 ongeacht de kilometerstand.

#6 ·
Garantieverlenging voor Continu Variabele Transmissie (CVT) 2016-2017 Legacy/Outback, Impreza, WRX, Crosstrek en Forester

Subaru heeft zojuist TSB 16-115-18 uitgebracht, gedateerd 06-09-18, waarmee de CVT-garantie voor de modeljaren 2016-2017 wordt verlengd tot 10 jaar of 100.000 mijl, afhankelijk van wat het eerst komt, en tot 30 september 2019, ongeacht de kilometerstand.
Mooi, geeft me meer vertrouwen in mijn '17 XT-T

#9 ·
Lijkt dat specifieke tsb-nummer helemaal niet te kunnen vinden.
Kijkt u op techinfo.subaru.com? Het is gloednieuw, dus ik verwacht niet dat het ergens anders te vinden is. Er is een bijbehorende brief aan eigenaren van september 2018, dus ik neem aan dat deze binnenkort per post komt als dat nog niet het geval is.

#24 ·
Ik heb de voorpagina's gezien die voor eerdere TSB's zijn geplaatst... zoals die thread over het herprogrammeren van de ECU om het vreemde schokken/aarzelen van de motor bij lage snelheid op 2017 Foresters op te lossen.
Omdat de brief toch naar de eigenaren gaat, is dit hopelijk acceptabel.

Attachments

#14 ·
Ik heb bevestigd dat deze TSB bestaat en verheug me erover, zoals ik in eerdere threads heb gezegd dat ik niet dacht dat ze dit zouden doen voor de herziene 2016-2017 CVT's, aangezien problemen waren verholpen. Maar ik heb in het forum enkele nieuwe problemen gezien, meestal met zeldzame soorten vloeistoflekken in de nieuwere machines. Bravo Subaru voor het ondersteunen van hun spullen! Ik vermoed dat ze dit mogelijk zullen doen voor 2018-2019 zodra ze oud genoeg zijn om een paar het einde van de standaard garantie van 60.000 mijl voor de aandrijflijn te laten bereiken. Ik wacht op mijn brief!

#30 ·
Voor degenen die willen controleren of hun voertuig een TSB heeft, voer gewoon uw VIN in

https://techinfo.subaru.com/stis/#/online_reference
Goede info, bedankt.

Ik denk dat de categorie "Subaru Product/Campaign Bulletin" beter past bij wat je beschrijft. Hoewel de website techinfo.subaru.com het invoeren van het VIN-nummer toestaat om documenten te filteren, beperkt het de resultaten alleen op het bijbehorende jaar, model en afwerking. Zelfs dan krijg ik documenten die alleen van toepassing zijn op turbo XT-modellen, terwijl de mijne dat niet is. De andere manier om de servicecampagnes te controleren, is door in te loggen op mysubaru.com en naar "SERVICE CAMPAGNES EN TERUGROEPINGEN" te gaan onder het tabblad "Service" bovenaan de pagina. Hier zijn de resultaten beperkt tot uw specifieke VIN-nummer.
X2 :)

Aangezien de brief toch naar de eigenaren gaat, is dit hopelijk acceptabel.
Ik heb er een ontvangen voor mijn 2015, momenteel zit ik op 45000 mijl, fijn dat Subaru de garantie hiervoor heeft verlengd. :)

Ik vraag me af of ze ons een terugbetaling zouden geven, aangezien de cvt langer gedekt is dan de verlengde garantie?
Wees specifieker, terugbetaling voor wat?

#20 ·
Ik moet een vraag stellen. Als er TSB's voor uw voertuig zijn, betekent dat dan dat Subaru moet doen wat er in staat voor het voertuig. Ik heb gekeken en er zijn er een paar, best veel.. Weet iemand het?
Ik denk dat de categorie "Subaru Product/Campaign Bulletin" beter past bij wat u beschrijft. Hoewel de website techinfo.subaru.com het invoeren van het VIN-nummer toestaat om documenten te filteren, beperkt het de resultaten alleen op het bijbehorende jaar, model en de uitvoering. Zelfs dan krijg ik alleen documenten die van toepassing zijn op turbo XT-modellen, terwijl de mijne dat niet is. De andere manier om de servicecampagnes te controleren, is door in te loggen op mysubaru.com en naar "SERVICE CAMPAGNES EN TERUGROEPINGEN" te gaan onder het tabblad "Service" bovenaan de pagina. Hier zijn de resultaten beperkt tot uw specifieke VIN-nummer.

#32 ·
Welnu, aangezien u een goedkopere betaling heeft voor uw verzekeringsdekkingen, zou ik denken dat het over het algemeen goedkoper zou zijn voor de 7-jarige verlengde garantie, omdat ze de cvt niet hoeven te repareren, omdat deze onder de Subaru-garantie valt.

#33 ·
Weet iemand de frequentie of percentages van 2015 Foresters die CVT-problemen hebben? Doet het probleem zich voor bij een bepaalde kilometerstand? Is er een preventieve maatregel om het probleem te voorkomen voordat het zich voordoet? Kunnen de getroffen voertuigen vroegtijdig worden gecontroleerd? Hebben alle 2015 Foresters problemen? Waarom start SOA geen terugroepactie om filters te plaatsen in plaats van CVT's te vervangen?

#46 ·
Weet iemand de frequentie of percentages van 2015 Foresters die CVT-problemen hebben? Doet het probleem zich voor bij een bepaalde kilometerstand? Is er een preventieve maatregel om het probleem te voorkomen voordat het zich voordoet? Kunnen de betreffende voertuigen vroegtijdig worden gecontroleerd? Hebben alle 2015 Foresters problemen? Waarom start SOA geen terugroepactie om filters te plaatsen in plaats van CVT's te vervangen?
Er is bijna geen manier om de frequentie van problemen voor een bepaald modeljaar te weten, tenzij een Bothan-spion die voor SOA werkt ons wat gegevens wil geven. SOA is waarschijnlijk de enige met deze info en het helpt hen niet om deze te delen.

Er zijn een paar potentiële problemen, lekkende CVT-vloeistof naar interne lagers die vervangen moeten worden, zijn besproken op dit forum. Er zijn geen preventieve maatregelen, behalve het voertuig verkopen voordat de garantie verloopt, wat ik zeker zal doen.

Een terugroepactie om 'een filter toe te voegen' zal het probleem niet oplossen en zou uiterst gecompliceerd zijn om zo'n apparaat achteraf in een reeds gecompliceerd stuk apparatuur te plaatsen.

IMO, We ervaren kinderziektes op een nieuw stuk technologie, groot plaatje (100.000ft view als je wilt) de CVT is een nieuw stuk autotechnologie. Ik vermoed dat het uitvalpercentage van de CVT lager is dan 5% en Subaru zorgt tot nu toe goed voor degenen met problemen. Deze nieuwe TSB is een nog verdere toewijding aan hun klanten, ik ben erg blij dat ik het heb, aangezien mijn CVT al een keer is vervangen.

#35 ·
Heb deze e-mail vandaag ontvangen

Bedankt voor uw contact met Subaru of America, Inc. We stellen het op prijs dat u de tijd heeft genomen om contact met ons op te nemen.

Ik kan u helpen met uw vraag. Uw Forester is opgenomen in de recente uitbreiding van de CVT-garantieverlenging die door Subaru of America is geïmplementeerd. Uw voertuig heeft een uitgebreide aandrijflijn-dekking voor de Continu Variabele Transmissie tot 23-12-2026 of 100.000 mijl (afhankelijk van wat het eerst komt).

Bedankt voor de gelegenheid om van dienst te kunnen zijn.

Hoogachtend,

Kristopher Drechsel
Subaru of America, Inc.
Customer/Retailer Services Department
1-800-SUBARU3 (1-800-782-2783)

Save
You have insufficient privileges to reply here.