Weet iemand de frequentie of percentages van 2015 Foresters die CVT-problemen hebben? Doet het probleem zich voor bij een bepaalde kilometerstand? Is er een preventieve maatregel om het probleem te voorkomen voordat het zich voordoet? Kunnen de betreffende voertuigen vroegtijdig worden gecontroleerd? Hebben alle 2015 Foresters problemen? Waarom start SOA geen terugroepactie om filters te plaatsen in plaats van CVT's te vervangen?
Er is bijna geen manier om de frequentie van problemen voor een bepaald modeljaar te weten, tenzij een Bothan-spion die voor SOA werkt ons wat gegevens wil geven. SOA is waarschijnlijk de enige met deze info en het helpt hen niet om deze te delen.
Er zijn een paar potentiële problemen, lekkende CVT-vloeistof naar interne lagers die vervangen moeten worden, zijn besproken op dit forum. Er zijn geen preventieve maatregelen, behalve het voertuig verkopen voordat de garantie verloopt, wat ik zeker zal doen.
Een terugroepactie om 'een filter toe te voegen' zal het probleem niet oplossen en zou uiterst gecompliceerd zijn om zo'n apparaat achteraf in een reeds gecompliceerd stuk apparatuur te plaatsen.
IMO, We ervaren kinderziektes op een nieuw stuk technologie, groot plaatje (100.000ft view als je wilt) de CVT is een nieuw stuk autotechnologie. Ik vermoed dat het uitvalpercentage van de CVT lager is dan 5% en Subaru zorgt tot nu toe goed voor degenen met problemen. Deze nieuwe TSB is een nog verdere toewijding aan hun klanten, ik ben erg blij dat ik het heb, aangezien mijn CVT al een keer is vervangen.