Subaru Forester Owners Forum banner
  • The "Garage" feature is for images of YOUR VEHICLE/S only - no blanks or other unrelated images please, thanks
21 - 40 of 52 Posts
Hej Dan - co chcesz zasilić?

Jeśli jest wewnątrz pojazdu, poszedłbym z rozwiązaniem "tap-a-fuse" jak powyżej - po prostu znajdź bezpiecznik zasilany (kluczyk w stacyjce lub zawsze włączony) i masz prąd.

Jeśli jest na zewnątrz (oświetlenie pomocnicze itp.), możesz zrobić to samo z skrzynką bezpieczników pod maską LUB możesz podłączyć się do dodatniego złącza za pomocą jednego z tych pierścieniowych przewodów elektrycznych i podłączyć do śruby, która dokręca kabel do słupka.

Image

Oczywiście, weź taki, który jest wystarczająco duży, aby pasował do śruby na zacisku.

Mówiąc o zaciskach - istnieje wiele urządzeń "przedłużających" zaciski akumulatora, które montuje się do słupka i zapewniają sposoby podłączenia do akumulatora.

Image


Mogą one wymagać usunięcia osłony zacisku akumulatora - tej czerwonej plastikowej nasadki na dodatnim słupku akumulatora.

Image
 
Znalazłem pudełko i użyłem numeru części, aby znaleźć kartę katalogową (chociaż podstawy były wydrukowane bezpośrednio na pudełku!)

Image


(Poprawione! Tragiczny początkowy błąd matematyczny!):
Zatem obciążenie dwóch Supertones wynosi 132 waty lub 11 amperów nominalnych. Powinieneś więc używać minimum 16 AWG, zakładając zminimalizowaną długość okablowania i brak strat rezystancji połączenia. Dodaj kilka zacisków i połączeń konektorów/ostrzy i BARDZO polecam 14 AWG jako bezpieczny wybór.

Co się stanie, jeśli użyjesz mniejszego rozmiaru drutu?

1) Twoje obciążenie powinno wynosić 98% spadku napięcia. Jeśli okablowanie spowoduje większy spadek napięcia, nie otrzymasz pełnego uderzenia z klaksonów. Mogą brzmieć świetnie w porównaniu ze standardowymi klaksonami, ale nie otrzymujesz wszystkiego, co możesz. Jeśli naprawdę użyłeś 18 AWG, różnica dźwięku z lepszym przewodem może być dość zauważalna.

2) Wchodzi w grę „efekt tostera”. Twoje klaksony zamieniają moc w dźwięk. Twoje okablowanie zamienia moc w CIEPŁO, jeśli spadek wynosi więcej niż 2%. Zazwyczaj zła rzecz w obwodach elektrycznych, chyba że opieka się chleb lub Pop Tarts.
 
  • Helpful
Reactions: OuchDamn
Save
Czujniki w Subaru zmieniają się w zależności od roku produkcji. Nasze modele z lat 2018 i 2019 mają różne układy. Nie wiem, jak wygląda zacisk dodatni w Twoim modelu z 2021 roku. Jeśli ma czujnik lub skrzynkę bezpieczników, NIE podłączaj się po stronie zacisku akumulatora, ponieważ układ elektryczny wykorzystuje te zespoły do wykrywania obciążenia. Zawsze podłączaj się tam, gdzie podłączone są inne przewody, a nie po stronie bieguna akumulatora!
 
Save
  • Like
Reactions: K675
Save
OP powinien w tym momencie po prostu kupić wiązkę przewodów z rynku wtórnego. Jedyny powód, dla którego zrobiłem własną, był taki, że miałem już wszystko oprócz przekaźnika.
 
Znakomita technologia w tym wątku. Właśnie dowiedziałem się, że przez około 23 lata źle używałem Hella Supertones. Muszę je poprawnie skonfigurować i zobaczyć, czy będą głośniejsze! (Są już głośne z fabrycznym okablowaniem klaksonu). A @K675 to naprawdę ładna robota z okablowaniem!
 
Dla przypomnienia, okablowanie ma maksymalne napięcie, ale jest oceniane przez ampery, a nie waty.
O ile nie zostawisz włączonego klaksonu na dłuższy czas, najgorsze, co się stanie, to zmniejszenie głośności.
Żadnego takiego problemu z przewymiarowaniem.
 
Informacyjnie, okablowanie ma maksymalne napięcie, ale jest oceniane przez ampery, a nie waty.
O ile nie zostawisz włączonego klaksonu na dłuższy czas, najgorsze, co się stanie, to zmniejszona głośność.
Żadnego takiego problemu z przewymiarowaniem.
Zgadza się, ale jako inżynier czułem się zobowiązany opowiedzieć całą historię. Jutro będziemy po szyję w dyskusji na temat świateł do jazdy....

1) Hella zdecydowała się podać waty, pozostawiając konwersję na ampery (niezbędne do określenia rozmiaru przewodu) czytelnikowi. Do niektórych zestawów dołączają przekaźnik, ale nie przewód. Nie oferują żadnych zaleceń dotyczących doboru przewodów, które widziałem.

2) Moim zdaniem, przewód 18 AWG jest niewystarczający, biorąc pod uwagę obciążenie i długość, o których tutaj mowa. Wymieniłem powody (wydajność i bezpieczeństwo), dla których OP powinien wybrać coś większego. Głównym problemem w przypadku klaksonu jest wydajność. W tej sytuacji (krótki czas włączenia) bezpieczeństwo jest drugorzędne. Ale czy jest lepszy sposób na naukę niż zrozumienie tabeli doboru przewodów? Założę się, że większość ludzi tutaj nigdy takiej nie widziała. Szansa na zrozumienie. I możliwość pobrania go do wykorzystania w przyszłości w aplikacji, w której bezpieczeństwo naprawdę wchodzi w grę (i gdzie ogień może zrujnować imprezę).
 
Save
Ale czy jest lepszy sposób na naukę niż zrozumienie tabeli rozmiarów przewodów?
Szansa na zrozumienie
Zgadzam się w 100%. Widziałem setki złych prac okablowania, nieprawidłowy rozmiar przewodu, broń Boże, brak bezpiecznika na przewodzie podłączonym bezpośrednio do akumulatora. Widziałem stopiony drut, stopiony plastik, widziałem ślady po spalonym drucie na lakierze. Zawsze jest to świetny czas, aby poznać pojemność przewodu, którego zamierzasz użyć, zwłaszcza jeśli dotyczy on blisko kilkuset watów mocy (nawet jeśli jest to tymczasowy wybuch). Zawsze miło jest również dowiedzieć się o rezystancji w połączeniach oraz o tym, jakie są dobre i złe połączenia przewodów.
 
1) Hella zdecydowała się podać waty, pozostawiając czytelnikowi przeliczenie na ampery (niezbędne do określenia rozmiaru przewodu). Do niektórych zestawów dołączają przekaźnik, ale nie przewód. Nie oferują żadnych zaleceń dotyczących doboru rozmiaru przewodu, które widziałem.
Niektóre specyfikacje elektryczne nie zawierają natężenia prądu, więc dobrym pomysłem jest wiedzieć, jak je obliczyć.
Jak wyprowadzić ampery z watów, nie zostało wspomniane...
To nie jest skomplikowane i będzie miało zastosowanie do wszystkich projektów okablowania.
Jak dobrze wiesz, ale być może niektórzy inni nie, jeśli masz specyfikację mocy w watach, dzielisz przez napięcie systemu (w tym przypadku 12), aby uzyskać ampery.
Ampery = Waty / Napięcie

2) Moim zdaniem przewód 18 AWG jest niewystarczający, biorąc pod uwagę obciążenie i długość, o których tutaj mowa. Wymieniłem powody (wydajność i bezpieczeństwo), dla których OP powinien wybrać coś większego. Głównym problemem w przypadku klaksonu jest wydajność. W tej sytuacji (krótki czas włączenia) bezpieczeństwo jest sprawą drugorzędną. Ale czy jest lepszy sposób na naukę niż zrozumienie tabeli rozmiarów przewodów? Założę się, że większość ludzi tutaj nigdy żadnej nie widziała. Szansa na zrozumienie. I możliwość pobrania go do wykorzystania w przyszłości w zastosowaniu, w którym bezpieczeństwo naprawdę odgrywa rolę (i gdzie ogień może zrujnować imprezę).
Zgadzam się z tobą i nie stwierdziłem inaczej.

Kolejnym czynnikiem jest materiał przewodnika, który powinien być miedziany, oraz konfiguracja przewodnika, która może być drutem stałym, plecionym lub linką.

W zastosowaniach prądu stałego, takich jak pod maską, pleciony lub linkowy są lepsze niż stałe, ponieważ elektryczność jest faktycznie przenoszona na zewnętrznej stronie przewodu, a im więcej indywidualnych przewodników, tym więcej prądu może być przenoszone przy mniejszym nagrzewaniu i spadku napięcia.

Jest to przesada w przypadku klaksonów, ponieważ są włączone tylko na krótkie okresy, ale w przypadku ciągłych akcesoriów o dużej mocy / natężeniu, takich jak oświetlenie, lub jakiejkolwiek aplikacji z dużym poborem prądu, wybór plecionego lub linkowego przewodu o odpowiednim przekroju może mieć pozytywny wpływ.
W zastosowaniach takich jak energia słoneczna, te typy wielożyłowe są niezbędne.

Warto również powtórzyć coś, co również wiesz, ale niektórzy mogą nie wiedzieć, że nie zaszkodzi użyć przewodu o większym przekroju, który jest mniejszym numerem przekroju - przewód 10 AWG jest większy i przenosi więcej prądu niż 12 AWG.
Najwyraźniej standard przewodów wykorzystuje logikę strzelby. ;)
 
@DragonSubie7 Nie strzelałem do ciebie (z mojej strzelby 12-gauge - zrezygnowałem z 20, bo duże = dobre w mojej opinii! ):p I cieszę się, że ty i @OuchDamn dodaliście szczegóły i wsparcie. I dla @K675 za jego zdjęcia/schematy. Dla mnie to wszystko jest drugą naturą. Wydaje się, że bawię się obwodami od urodzenia. Ale to nie jest uniwersalne, więc musimy zrobić swoje.

W kwestii drutu linkowego vs. drutu pełnego: Sprowadza się to do kwestii nauki o materiałach. Jestem pewien, że niektórzy będą się zastanawiać, dlaczego wykres samochodowy wydaje się nadmiernie konserwatywny pod względem długości. Robiłem również okablowanie domowe, gdzie preferowany jest miedziany przewód pełny. Druty pełne przenoszą większą obciążalność prądową dla tego samego przekroju. NEC (National Electric Code) dopuszcza 14 AWG pełnej miedzi z bezpiecznikiem 15 A na 25 stóp. To stoi w ostrym kontraście do wykresu, który zamieściłem dla drutu linkowego.

Ale drut pełny nie lubi być zginany wokół ostrzejszych narożników, jak trzeba to robić w ograniczonej przestrzeni w samochodach. Drut linkowy jest również odporny na pękanie wibracyjne - duży problem w samochodach i rzadko problem w twoim domu!
 
Save
Cóż, myślę, że trochę odbiegam od tematu, ale istnieje różnica w idealnej konfiguracji przewodnika między prądem stałym a prądem przemiennym. NEC jest nastawiony na prąd przemienny i istnieją różnice w zalecanych przekrojach przewodów między prądem przemiennym a prądem stałym. Drut lity w prądzie przemiennym może przenosić więcej prądu, ponieważ jest więcej materiału, który stawia opór cieplny, ale przepływ elektronów jest inny w prądzie stałym.

Prąd stały musi przenosić elektrony na całej swojej długości i ma również tendencję do niższego napięcia, więc wyższe natężenie prądu dla danego dostarczania mocy (w watach) oznacza, że potrzebujesz większej powierzchni na przewodniku niż dla prądu przemiennego, w przeciwnym razie się nagrzeje. Bardzo.

W niskich poziomach natężenia prądu pod maską, to nie jest tak ważne, ale w dużych systemach solarnych (zaprojektowałem i zainstalowałem kilka z nich), odpowiedni dobór przewodów jest krytyczny.

W tym konkretnym przykładzie obwód prądu stałego 30 V 100 A dla tablicy wielopanelowej przegrzeje ~ 20-żyłowy przewód 4 AWG, podczas gdy pleciony przewód 4 AWG z ~ 200 żyłami pozostanie chłodny w tej samej aplikacji.
 
Wszystko prawda! Poruszyłem to tylko po to, aby zniechęcić każdego, kto pracował w swoim domu, do automatycznego zakładania, że drut to drut, a prąd to prąd. Jeśli możesz wykonać długi bieg z Romexem 14-2 AWG w domu, dlaczego nie możesz tego zrobić w swoim samochodzie? Odpowiedź brzmi: PONIEWAŻ....

A nawet nie poruszyliśmy kwestii korekcji współczynnika mocy w obwodach prądu przemiennego. Musiałem zaprojektować trójfazowe zasilanie pierwotne w celu wsparcia instalacji dużych urządzeń laboratoryjnych wysokiej próżni oraz wymagań UPS, aby je utrzymać, aby można było bezpiecznie i kontrolowanie wyłączyć zasilanie. Te rzeczy będą miały znaczenie w pojazdach elektrycznych w zależności od wyboru silnika! Ale teraz jesteśmy tak daleko w chwastach, że niewielu obserwujących ten wątek będzie się tym przejmować!
 
  • Helpful
Reactions: DragonSubie7
Save
Tak - Może osoby zainteresowane mają trochę więcej informacji i zgadzam się - W tym momencie tylko sowy prawdopodobnie będą się tym przejmować.

Myślę, że w tym wątku nie ma już wiele do powiedzenia, ale odpowiedź na to pytanie powinna być dla OP, znanego również jako @DanPurcell ...
Przepraszam za wejście w chwasty.
Czy twoje rogi są już zainstalowane?
 
21 - 40 of 52 Posts
You have insufficient privileges to reply here.