Subaru Forester Owners Forum banner
  • The "Garage" feature is for images of YOUR VEHICLE/S only - no blanks or other unrelated images please, thanks

Subaru debuteert de GLOEDNIEUWE 2025 Forester! (samengevoegd topic)

135K views 577 replies 90 participants last post by  BattleWagon1823  
#1 ·
#3 ·
Nieuwe functies:
  • Geventileerde stoelen!!!! (alleen touring)
  • Kick-gestuurde handsfree achterklep
  • 19 inch wielen op Sport en Touring (Blah!!!)
  • 360 Camera Systeem
  • Zeer weinig verandering aan de aandrijflijn. Hoewel hybride later komt. Geen melding van turbo ICE.
  • Verbeterd zitcomfort en een stillere cabine ("geconcentreerde inspanning op geluiddemping")
  • Draadloze telefoonoplader standaard (zoals crosstrek)
  • Instrumentenpaneel is hetzelfde als de 2024 Crosstrek. Ik voeg gewoon de analoge temperatuur- en brandstofmeters toe.
  • Geen melding van de slimme achteruitkijkspiegel, maar deze is wel aanwezig op de foto's voor de touring.
  • Geen elektrisch inklapbare spiegels.
  • Zwarte hemelbekleding lijkt nu standaard design te zijn. Niet alleen Wilderness
  • Geen melding van Wilderness, maar ik verwacht dat dit over een paar maanden komt voordat dit wordt uitgebracht.
Over het algemeen denk ik dat het HEEL ERG dicht bij dezelfde carrosserie/grootte zit. Veel dingen zien er vrijwel hetzelfde uit.

#18 ·
  • 19 inch wielen op Sport en Touring (Blah!!!)
Eerlijk gezegd, heb ik het gevoel dat mijn 18" banden/wielen niet genoeg zijwandflexibiliteit geven als ik de luchtdruk verlaag om op het strand te rijden. Ik wilde overstappen op 17" met dikkere banden om dit te compenseren.

@FozzieBalou - Ik zou een markt kunnen zien voor een uitlaatpijpafdekking, gemaakt van een metalen rooster, passend bij het dummy paneel aan de linkerkant.

#6 ·
Ik zeg dit al een tijdje, maar ik verwacht dat de nieuwe hybride evenveel vermogen zal leveren als de bestaande 2.4L Turbo. Zo ja, dan wordt het naar mijn mening hun "meer vermogen"-optie voor de Forester.

De bandenmaat is iets groter. 235/50R19 versus de oude maat van 225/55R18

#7 ·
De Forester 2025 zal beschikbaar zijn in de uitrustingsniveaus Base, Premium, Sport, Limited en Touring wanneer hij in het voorjaar van 2024 bij Subaru-dealers in het hele land arriveert. Dus, de 2024 MY zal een model zijn dat van zeer korte duur is.

#168 ·
Uit het persbericht:
De Forester 2025 zal beschikbaar zijn in de uitvoeringen Base, Premium, Sport, Limited en Touring wanneer hij in het voorjaar van 2024 in Subaru-winkels in het hele land arriveert.

Dus het model van 2024 zal een model zijn met een zeer korte levensduur.
Ik vraag me ook af of Subaru, net als bij de XT, de Wilderness-uitvoering stopzet omdat ze er niet genoeg van hebben verkocht.

#11 ·
De 2015's kwamen ook in de lente (van 2014) uit en waren toen het “huidige” model gedurende ongeveer 18 maanden, totdat de 2016's in de herfst van 2015 arriveerden.

Dat kan weer gebeuren met deze 2015's. Het kan ook meer lopende wijzigingen voorspellen naarmate het modeljaar vordert, zoals ook gebeurde met de modellen van 2014-15.

#48 ·
Een zij-aan-zij koppelgrafiek zou een betere vergelijking zijn. Mogelijk heeft de '25 iets meer koppel en zal hij betere low-end/midrange power hebben.
Een verschil van 2 piek pk's zou vrij onbeduidend kunnen zijn.
Het gezegde "Koppel wint races op zondag... Paardenkracht verkoopt auto's op maandag" is nog steeds van toepassing..
Vooral voor de onwetenden.. ;)
Natuurlijk vervliegt de koppel vs. pk vergelijking met elektrische auto's, waarvan Subaru heeft verklaard dat ze die kant op zullen gaan.. Ooit..

Waarschijnlijk is de meest significante 2025 Foz-verandering nog niet beschikbaar, en dat zal de prijs zijn.
Misschien net iets meer.

#15 ·
Sommigen van ons houden misschien van chroom of glanzende sierstukken... en niet alleen van hoogglans gepolijst metallic zwart plastic.

Ik reserveer mijn definitieve oordeel nog tot ik het in het echt kan zien (nou ja, het plaatwerk), maar ik ben geen fan (zoals in andere berichten en threads vermeld)... Het wordt gewoon een beetje te generiek en verliest wat Subaru-specifieke kenmerken...

Een echt vreemde designfaux pas is de manier waarop de achterlichten niet overeenkomen met de andere designkenmerken van het achterkleppaneel...

Image

Ziet eruit als het verwisselen van sierlijsten van een ander jaar die gewoon niet passen...

Image

#54 ·
Sommigen van ons houden misschien van chroom of glanzende sierstukken... en niet alleen van hoogglans gepolijst metallic zwart plastic.

Ik reserveer mijn definitieve oordeel nog tot ik het in het echt kan zien (nou ja, het plaatwerk), maar ik ben geen fan (zoals vermeld in andere berichten en threads)... Het wordt gewoon een beetje te generiek en verliest wat Subaru-specificiteit...

Een echt vreemde designfout is de manier waarop de achterlichten niet overeenkomen met de andere designkenmerken van het achterkleppaneel...

View attachment 589588

Ziet eruit als het verwisselen van sierlijsten van een ander jaar die gewoon niet passen...

View attachment 589587
Het zijn momenteel pre-productiemodellen. Daarom hebben nog geen YouTubers ermee gereden.

#22 ·
Heeft de 23/24 of touring trim doorgaans een naald voor gas en olie/water? Zie hieronder:
View attachment 589593
Nee. De SK-generatie heeft een digitale uitlezing voor brandstofniveaus en ik geloof niet dat er een koelvloeistoftemperatuurmeter is.

Image

• Like
Reactions: zachavm
Save
#21 ·
De ironie van alle "Ik wil een turbo" "Waarom hebben ze geen turbo?" opmerkingen is ... verloren.

Subaru HEEFT een turbo - 2 ervan zelfs - op de Amerikaanse markt: de Ascent en de Outback XT modellen. En dat zijn geen enorme verkoopsuccessen. In plaats daarvan lijken de meeste verkochte Outback-modellen de 2.5 zonder turbo te zijn.

Wat hetzelfde is als wat er gebeurde met de SJ-generatie Forester en leidde tot een daling voor de SK-generatie, en een reden om hem niet terug te brengen in de volgende generatie. Er is een zeer kleine markt voor een turbomodel in de Forester op de Amerikaanse markten. Ik heb geen JDM-verkoopcijfers, maar de kans is groot dat de 1.8 turbo in de Forester daar waarschijnlijk ook geen enorme verkoper is.

Mazda heeft een turbo omdat Mazda een zeer kleine autofabrikant is en een model met lage verkoopvolumes kan opnemen om dezelfde reden dat je een paar kleine ambachtelijke bier- en ale-brouwers vindt die speciale bieren maken die wat interesse wekken, maar nooit de impact op de markt bereiken van een Michelob Ultra of een Guinness ale. Toyota zou een turbo RAV4 kunnen aanbieden (maar dat doen ze niet) omdat ze daar geen verkoopvoordeel in zien. Dus bieden ze in plaats daarvan verschillende niveaus van hybride modellen aan. Honda en Ford tellen niet echt mee in dit soort discussie omdat die turbomodellen gericht zijn op economie door een kleine motor te nemen en op te voeren tot de n/a-vermogensniveaus van concurrenten en goede/betere MPGs te halen. Hyundai of Kia zouden een turbo kunnen aanbieden, maar het zou veel in de Mazda-modus zijn...

Ik zeg niet dat er geen markt is voor een turbo, maar voor de meeste SUV-kopers (en veel Subaru-kopers) is de turbo niet nodig en niet gewenst. Ze zouden veel liever de aanstaande beloofde hybride zien.

#41 ·
De ironie van alle "Ik wil een turbo" "Waarom hebben ze geen turbo?" opmerkingen is ... verloren.

Subaru HEEFT een Turbo - 2 ervan eigenlijk - op de Amerikaanse markt: de Ascent en de Outback XT modellen.
WRX maakt drie modellen met turbo, maar het gaat niet alleen om de turbo.

Ik heb in een '21 Outback XT gereden en de eigenaar van de Outback XT heeft in mijn '15 Forester XT gereden (toen hij een standaard ophanging had). We zijn het er allebei over eens dat de Outback lang niet zo lekker rijdt. Ik bedoel, het is een mooie auto, maar de langere wielbasis maakt hem traag en ongevoelig in vergelijking.

De Ascent is gewoon te groot. Daar komt veel bagage bij kijken, waaronder een slechte kilometerstand, slecht weggedrag, enzovoort.

Ondertussen vult de Mazda CX-5 turbo/AWD de ruimte die de Forester XT vroeger vulde.

De Forester is gewoon weer een saaie SUV.

#25 ·
Ik heb wat er in de MFD wordt weergegeven - maar het is niet wat er beschikbaar is op de nieuwe SL (?) generatie voor 2025. Dit lijkt een echte, eerlijke temperatuurmeter te zijn voor het nieuwe paneel.

Save
#30 ·
@LeRM Ze hebben ook de analoge brandstof- en temperatuurmeter op de Crosstrek teruggebracht, dus ik had het hier verwacht. Blij dat ze het doen. Dit betekent dat er een permanente digitale snelheid op het instrumentenpaneeldisplay zal zijn in plaats van een plek in de info die je doorloopt. Veel beter, maar ik wou dat het een volledig digitaal cluster was zoals de Japanse Levorg.

#31 ·
Ik ben behoorlijk onder de indruk van alle functies die ze hierin hebben gestopt. Afgezien van een stroomoptie die we hopelijk met de hybride krijgen, was het zo ongeveer alles op mijn verlanglijstje. Het maakt me ook enthousiast om te zien wat de Outback zal brengen, aangezien ik er zeker van ben dat ze hem willen onderscheiden van de Forester.

You have insufficient privileges to reply here.