Subaru Forester Owners Forum banner
  • The "Garage" feature is for images of YOUR VEHICLE/S only - no blanks or other unrelated images please, thanks
21 - 40 of 49 Posts
Gebaseerd op zoekopdrachten op Japanse websites
dit is mijn begrip

SF = 1e generatie Forester
SG = 2e generatie Forester
SH = 3e generatie Forester
SJ = 4e generatie Forester
SG5 = 03-05 carrosserie
SG9 = 06-08 carrosserie

Heeft niets te maken met het VIN-nummer of het decoderen van de VIN-nummers

SJ5 14-16 N/A Forester carrosserie
SJJG 14-16 Turbo Forester carrosserie

Interessante draad. Ter informatie: Australische MY03 Forester XS 2.5 N/A Auto (bouwdatum dec-02). VIN: JF2SG9KR53Gnnnnnn

Discussion starter · #24 ·
Het lijkt me dan (tot nu toe in ieder geval) dat het belangrijkste verschil tussen SG5 en SG9 het gebruik is van de 2.0L versus de 2.5L motoren en dat de SG6 in feite een SG9 is, maar dan met andere emissieapparatuur en -voorschriften, terwijl hij nog steeds de 2.5L motor gebruikt.

De lucht klaren over chassis codes voor 03-08 Foresters.

Er lijkt veel onduidelijkheid te bestaan over de termen SG5 of SG9 voor de 03-08 modeljaar Foresters. Ik wilde wat licht werpen op een goed technisch begrip dat afkomstig is van Subaru of Japan, aangezien zij de auto's produceren en ontwerpen.

Voor deze discussie hebben we het alleen over de SG chassis code - modeljaren 03-08 voor de VS. De motorcode is echter van toepassing op alle chassis die de SOJ (Subaru of Japan) motor aanduiding gebruiken wanneer de auto's worden geproduceerd.

Dus hier gaat het:

SG5 - SG (chassis) code, 5 (motorcode)

5=alle 2.0L motoren

SG9 - SG (chassis) code, 9 (motorcode)

9=alle 2.5L motoren

Dus als je een 2.5L forester hebt, dan is je voertuigcode SG9, NIET SG5, ongeacht het bouwjaar van je auto tussen 03-08.

Het zelfde voor SH modellen. In Japan is er een SH5 omdat het Japanse model een 2.0L motor heeft. Er is een 2.5L SH9

Het zelfde op Legacy modellen. BL5 (sedan) of BP5 (stationwagen) 2.0L motoren.

Er was een BP9 en BL9 voor de 2.5L modellen.

Slechts mijn twee centen.

Zou ik, over hetzelfde onderwerp gesproken, de SG5 JDM-voorkant op mijn 2006 SG6 kunnen zetten? Ik heb een verkeersongeval gehad en het lijkt erop dat ik deze onderdelen nodig zal hebben.

Ik heb de juiste handleiding gevonden. Hier is de USDM 2007 Forester VIN-decoder, die laat zien dat deze auto een SG6 VIN zal hebben in plaats van de SG9 VIN. Er bestaat geen USDM SG9.

Ik heb hieronder chassisnummers vermeld van een MY 2008 XT sports en 2007 XT sports.

2008.

JF1SG66658Gxxxxxx

2007

JF1SG696X7Hxxxxxx

en onze andere 2007 XT sports

JF1SG6968Hxxxxxx

Toegegeven, alles behalve de laatste 6 cijfers staat er, maar de 08 is 666, terwijl de 07's 696 zijn.

Discussion starter · #29 ·
Op de JDM-markt lijkt het er echter op dat de SG5 versus SG9 een onderscheid (sp?) was tussen het 2.0L en het 2.5L chassis.

Terwijl ik toch over hetzelfde onderwerp bezig ben, zou ik de SG5 JDM-voorkant op mijn 2006 SG6 kunnen zetten? Ik heb een verkeersongeval gehad en het lijkt erop dat ik deze onderdelen nodig zal hebben.
Ja, maar je hebt meer nodig dan alleen de lichten, bumper en spatbord. Je hebt een goede radiatorsteun en meer nodig. Iemand heeft hier ergens de onderdelenlijst.

Discussion starter · #32 ·
Iedereen wil JDM zijn, dus verwijzen ze naar hen met behulp van de Japanse chassiscode. :p
Ja, het lijkt erop dat ze allemaal JDM willen zijn.....maar ik denk dat dat komt omdat de JDM-modellen betere opties en styling hadden dan de USDM-modellen.

Ja, maar je hebt meer nodig dan alleen de lichten, bumper en spatbord. Je hebt een goede radiatorsteun en meer nodig. Iemand heeft hier ergens de onderdelenlijst.
Dit is correct. Je zult in principe een front clip swap moeten doen om te converteren naar de oudere 03-05 carrosseriestijl.

Om de discussie aan te vullen, ik heb een late 2002 Forester die een vroege build is van de SG-serie die hier in Oz in 2003 werd uitgebracht. Mijn vin-code begint met JF2SG9 en heeft een EJ25.

Save
Ja, het lijkt erop dat ze allemaal JDM willen zijn.....maar ik denk dat dat komt omdat de JDM-modellen betere opties en styling hadden dan de USDM-modellen.

Dit is correct. Je zult in principe een front clip swap moeten doen om te converteren naar de oudere 03-05 carrosseriestijl.
Betere opties? Zoals? Styling misschien, want de eerdere STI's en zelfs de cross sports zien er volgens mij een stuk beter uit. Wat opties betreft, geen cruise control, geen maanhemel en stoffen bekleding om te beginnen zijn zeker geen betere opties.

In Europa, zijn ze overgestapt van een 2.0L naar een 2.5L of werd het gewoon een extra optie? Ik was er vrij zeker van dat de Europese markt (EDM) de Japanse markt (JDM) weerspiegelde en dat in de Japanse markt (JDM) de enige Forester met een 2.5L motor de Forester STi was, waardoor alle andere uitvoeringen de 2.0L motor hadden, N/A of Turbocharged.
Dit klopt voor de 2.0 in alle forester in Japan behalve de STI. De reden is dat alles boven de 2.0 in klasse omhoog gaat. De wegenbelasting wordt duurder en zo ook de JCI-belasting en de verzekering. Deze dingen samen kosten letterlijk duizenden meer per jaar om te bezitten. Een 2.0 turbo die goed vermogen levert, verkoopt beter.

Discussion starter · #35 ·
Betere opties? Zoals? Styling misschien, want de eerdere STI's en zelfs de cross sports zien er naar mijn mening een stuk beter uit. Wat betreft opties, geen cruise control, geen zonnedak en stoffen bekleding om mee te beginnen zijn zeker geen betere opties.
Zeker, ik denk dat het gewoon afhangt van persoonlijke voorkeur.

Ik ben het ermee eens dat de voorgaande jaren een bepaalde, meer agressieve uitstraling hebben en veel meer opties qua carrosseriestijl, maar wat betreft de andere items, hangt het er weer van af wat je ervan wilt.

Geen Cruise? Niet echt een probleem, tenzij je het voertuig gebruikt als langeafstandsvoertuig/weekendje weg-voertuig. De enige keer dat CC echt nuttig is, heb ik gemerkt, is als je meer dan 20 mijl reist en constant dezelfde snelheden kunt aanhouden. Verder niet gebruikt. Nogmaals, dat ben ik gewoon.

Geen zonnedak? Uitstekend, het houdt het zwaartepunt van de voertuigen lager in tegenstelling tot een gigantische glasplaat aan de bovenkant. Nogmaals, gewoon persoonlijke voorkeur.

Stoffen stoelen? Erg mooi. De OEM Forester-stoelen voelen aan en zitten toch als rotzooi (het voelt alsof ik op de stoel zit in plaats van op/in de stoel) en het toevoegen van leer maakt een stoel die je toch al niet goed vasthoudt, nog slechter. De stof zal tenminste proberen je kleding vast te grijpen om je op je plaats te houden in een bocht. De laatste keer, gewoon persoonlijke voorkeur.

Als ik cruise control heb, gebruik ik het de hele tijd. Niet alleen op lange afstanden. Het is goed voor het brandstofverbruik en om mijn voet eruit te houden, zodat ik geen boetes krijg.

Meer perspectief... Wat zegt uw VIN-plaatje?

Ik weet dat deze thread al een tijdje niet meer is aangeraakt, maar ik dacht dat ik even zou meepraten met wat extra info vanuit mijn perspectief... icon_confused:

Mijn auto: 2004 Forester 2.5X
Aanduiding volgens hier: SG5
Aanduiding volgens VIN: JF1SG63654XXXXXXX
Aanduiding volgens VIN-plaatje: SG9 (zie foto in bijlage) met een EJ251

Attachments

Save
Ik woon in Roemenië.
Mijn NA 2.0 AVCS(EJ204) 2006 Forester is SG5. Mijn "nieuwe" 2.5 XT(EJ25) 2007 Forester is SG9.
2.5 NA is hier ZEER zeldzaam (ik denk dat ze uit de VS/Arabië worden geïmporteerd) en 2.5 XT pre-facelift werd alleen in 2005 verkocht en ik heb er maar één gezien. Ik weet niet of hij de korte gearing heeft zoals de USDM pre-2006 XT.

21 - 40 of 49 Posts
You have insufficient privileges to reply here.