Subaru Forester Owners Forum banner
  • The "Garage" feature is for images of YOUR VEHICLE/S only - no blanks or other unrelated images please, thanks
41 - 59 of 109 Posts
Zoals door anderen gemeld, is mijn nieuwe 2017 2.5i enigszins grillig geweest bij lage snelheden. Merkte de TSB op die onlangs uitkwam voor dit probleem en die aangeeft dat de ECU 'normaal' moet worden gereset, dus ik dacht dat ik het eens zou proberen om te zien of het verschil maakte. Heb de stationair toerental opnieuw moeten aanleren met mijn 2008 Forester na het loskoppelen van de accu (stationair toerental veel te laag zonder), dus ik dacht, waarom niet?

Wat wel en niet opnieuw moest worden ingesteld, was vreemd. De datum/klok, de automatische raam omhoog/omlaag-functie en de metercontrole (ingesteld op uit) moesten opnieuw worden ingesteld, maar dat was het dan. De gordelwaarschuwing blijft uit na de eerste reeks, de vergrendel/ontgrendel-piep bleef uit en de radiozenders gingen niet verloren. Vreemd.

Dacht misschien dat de ECU ook niet was gereset, maar het stationair toerental was in het begin iets lager, en hij reed de eerste paar kilometer anders. Merk nog steeds een licht grillig gedrag bij lage snelheden, maar het leek in de loop van de tijd al af te nemen, dus ik zal het voorlopig in de gaten houden. Indien nodig laat ik de dealer de TSB-reset uitvoeren bij de eerste olieverversing over een paar maanden.

Na een batterijwissel had ik hetzelfde probleem, bijna afslaan bij lichten en stopborden, soms volledig stoppen. Stationair toerental geleerd en direct opgelost, zo blijvend.

Save
Deze thread klonk in het begin een beetje vreemd, maar ik heb het toch geprobeerd. Ik heb net de STI TMIC-installatie op mijn 04 FXT voltooid, waarvoor ik de gasklep moest verwijderen en een probleem had met het hangende toerental bij het uitrollen in de versnelling. Nadat ik deze procedure had uitgevoerd, loopt en draait hij perfect stationair! Bedankt.

Ik heb last gehad van sporadisch toerental en een onregelmatig stationair draaien. Toen probeerde ik deze methode en het heeft alles opgelost! Bedankt voor het delen!

Dus, aangezien ik hier helemaal nieuw in ben, heb ik een geprogrammeerde stage 3 pro tune en een AP. Mijn vraag is, als ik dit proces doe om de stationairloop opnieuw te leren, zou ik dan de huidige tune verliezen, of zou ik de tune op de AP kunnen houden, of zou de ECU de tune niet verliezen en alleen de stationairloop leren?

Dus, aangezien ik hier helemaal nieuw in ben, heb ik een geprogrammeerde stage 3 pro tune en een AP. Mijn vraag is, als ik dit proces doe om de stationairloop opnieuw te leren, zou ik dan de huidige tune verliezen, of zou ik de tune op de AP kunnen houden, of zou de ECU de tune niet verliezen en gewoon de stationairloop leren?.
@Rustydawg dat maakt het ingewikkeld!

De slechte stationairloop kan veroorzaakt worden door de tune? De stage 3 tune is een behoorlijk agressieve tune, dus misschien wilt u contact opnemen met de persoon die uw Forester heeft getuned om te zien wat zij adviseren.

U wilt de batterij echt niet loskoppelen, totdat u weet hoe uw tuner de tune maps heeft geïnstalleerd! Dit is hoe mijn COBB tuner zijn programmering doet, dus de uwe kan anders zijn!

Wat er ook als "Reflash" op de ECU wordt gezet, blijft behouden, ongeacht een batterij loskoppelen of ECU reset. We gebruiken meestal de economy mapping als de reflash. Dit is voordelig omdat het de mapping is waarop de auto terugvalt in geval van afwijkingen (lege batterij, onderhoud van het voertuig in andere garages, enz.).

Wat er ook als "Realtime" map op de ECU wordt gezet, gaat verloren tijdens een batterij loskoppelen of ECU reset. Na een batterij loskoppelen of reset, zal de huidige realtime map terugvallen op de basis reflash map totdat u deze wijzigt.

We gebruiken meestal de extra boost maps als realtime. Realtime mapping is een geweldige functie omdat ze vrijwel direct kunnen worden omgeschakeld en zonder verlies van de geleerde parameters die de ECU in de loop der tijd heeft opgeslagen.
Bobby...

['07 FSXT Member Journal] ['03 X Member Journal]

Save
Welnu, ik denk dat ik er zeker van moet zijn dat het een stationair probleem is, en niet alleen de ventilator die aanslaat, voordat ik verder ga. Het gebeurt eigenlijk alleen bij lichten en in de parkeerstand. Het voelt alsof het laag daalt en ook hoog gaat, beide met ongeveer +/-100 tpm, waarbij het zich stabiliseert op ongeveer 450 tot 500 tpm. Het lijkt erop dat het een beetje laag wordt en bijna afslaat, maar weer omhoog komt. Hoe kan ik er zeker van zijn dat het niet gewoon een normale zaak is?

Save
Oef. JDM 2006 Forester ej205 hier. Gast!!!! Dus ik heb ongeveer een week geleden MBC toegevoegd. Merkbare vermogensverbetering bij 16psi (td04 turbo).

Mijn linker HID werkte niet meer. Ik heb de lampen van links naar rechts verwisseld en zag dat het waarschijnlijk de ballast is. Maar om dat te doen, moest ik de batterij verwijderen. Toen kwam ik vanavond naar buiten en tijdens het parkeren sloeg de SF een paar keer af. Stationair toerental is ver weg, hij probeert te laag stationair te draaien.

MAAR GAST!!! Ik heb de forums gelezen en nu krijg ik veel betere trekkracht van de turbo en minder backfires. Dus morgen ga ik MAF-reiniger kopen, weer loskoppelen, vergelijkbare stappen volgen en de ECU zichzelf weer laten afstellen.

Bedankt voor deze post. Had zeker geen stalls tot de batterij eruit werd gehaald.

er zit iets in

Hoi. Ik heb een Impreza wagon EJ20 uit 2006, zonder turbo. Ik had de batterij vannacht uit de auto gehaald en toen ik hem terug plaatste en de auto startte, liep hij als een oude b*st*rd. Hij wilde niet stationair draaien en ik moest hem steeds opnieuw starten. Ik moest een rit van ongeveer 10 mijl maken en toen hij eenmaal rolde, leek het beter te gaan.
Uiteindelijk draaide hij stationair oké en vreemd genoeg lijkt hij een aarzeling te hebben verloren die hij rond de 2500 tpm had. De volgende keer dat ik de batterij loskoppel, zal ik zeker de 'stationair leer'-procedure proberen :smile2:

Geen BS. Nadat u de accu weer hebt aangesloten, blijft de auto afslaan totdat deze opnieuw is getraind. Ik heb geprobeerd deze procedure in te korten en het kostte me meer dan $ 400 aan sleepkosten, diefstal door het sleepbedrijf, enz.

Een recente batterijwissel resulteerde in het terugkeren van het rev-hang probleem voor ons model uit 2009.
Ik heb de resetprocedure al twee keer eerder uitgevoerd met behulp van de instructies in de originele post.
Vandaag heb ik dit gedaan,
Koppel de batterij los gedurende 10 minuten.
De batterij weer aangesloten.
Zet het contact op 'aan' en wacht 20 seconden.
Start de motor en laat hem 10 minuten stationair draaien.
Stop de motor een paar minuten.
Start de motor opnieuw en testrit met een succesvol resultaat.

De ontkoppelingstijd voor de batterij kan mogelijk veel korter zijn, maar ik heb geen kortere tijd dan 10 minuten getest.

Het is absoluut iets dat gebeurt en deze procedure werkt zeker.

De andere dag heeft de Subaru-dealer mijn batterij vervangen (na 5,5 jaar en 95.000 mijl). Mij is verteld dat mijn auto klaar is om te gaan; maar als ik het probeer, valt hij herhaaldelijk uit. Een medewerker komt erbij en zegt dat de auto in 3 van de 10 gevallen "het stationair toerental opnieuw moet leren". Hij adviseert me om het gaspedaal ingedrukt te houden tijdens het starten en stationair draaien van de auto. Daardoor kan ik de auto aan de praat krijgen. Ik vraag hem of ik dit probleem blijf houden nadat ik de dealer heb verlaten. Nee, zeker niet, verzekert hij me.

Mijn auto viel uit bij het eerste stoplicht - met een grote toeterende vrachtwagen direct achter me. De auto viel nog een paar keer uit in mijn garage, en later op de dag weer op een parkeerplaats.

De volgende dag leek de auto zich normaal te gedragen.

Bedankt voor de technische gegevens...

Ik had een eerdere thread over de snelheidsensor gevolgd en de instructies gevolgd om de oorzaak te achterhalen. Perfecte instructies, ze werkten dus ik zal deze methode vandaag proberen, Gracias

Hallo allemaal, ik kwam dit net tegen toen ik vandaag een lege batterij in mijn 2012 heb vervangen, maar ik herkende meteen kleine verschillen, namelijk trager starten, laag stationair toerental en gebrek aan vermogen bij het optrekken, plus de automatische bestuurdersruit werkt niet. Dacht dat het tussen mijn oren zat, maar bezocht een auto-elektricien tegenover de school van mijn dochter en hij zei dat de batterij professioneel vervangen moest worden vanwege dit en dat. Ik antwoordde: "Maak je een grapje?" Dus maandagochtend ga ik hem opnieuw bezoeken om te zien of hij het kan repareren, wat kan ik zeggen? Ongelooflijk! Geef mij de oude auto's elke dag!

Wat een hoop onzin. Internet mythologie. Ik bedoel, ik ben blij dat het voor jou werkte, maar mijn batterij is tientallen keren losgekoppeld zonder speciale "training" achteraf. Ik kan me moeilijk voorstellen dat een competent ontworpen auto een valse mystieke, ongedocumenteerde ritueel nodig zou hebben om hem te resetten na het loskoppelen van de batterij! -- Steve
Eens. En dat zou ik moeten weten, ik heb net dit weekend mijn batterij vervangen. [emoji1787]Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb deze procedure al jaren aan forumleden aanbevolen en het heeft voor velen van hen gewerkt. Het kost slechts een beetje van je tijd. Als het niet werkt, kun je verder gaan met andere probleemoplossing.

Het is waar dat de ECM zich uiteindelijk vanzelf opnieuw zal aanleren, maar dat kan even duren. Voor sommige leden duurt het te lang om te wachten en deze procedure versnelt het proces gewoon.

We hebben de stationair leerprocedure niet hoeven gebruiken op een van onze Foresters, maar dat lijkt de trend te zijn... sommigen hebben deze procedure nodig en sommigen niet...

Bobby...

['07 FSXT Member Journal] ['03 X Member Journal]

Save
41 - 59 of 109 Posts
You have insufficient privileges to reply here.