Subaru Forester Owners Forum banner
  • The "Garage" feature is for images of YOUR VEHICLE/S only - no blanks or other unrelated images please, thanks

Czyszczenie przepustnicy

1 reading
858 views 5 replies 6 participants last post by  Guyjin  
#1 ·
Vehicle Details:
2018 Forester XT
Cześć,

Mój XT z 2018 roku ostatnio działał trochę nierówno, zacinanie się, słaba reakcja na gaz, chyba standard.

Zabrałem go do czyszczenia przepustnicy i teraz wydaje się, że wrócił do normy. Nie jestem prawdziwym mechanikiem (chciałbym nim być) i dlatego nie próbowałem robić tego sam, ponieważ jest to mój codzienny samochód i nie chciałem niczego zepsuć.

Mam przejechane 121 tysięcy mil, pierwszy raz go czyściłem.

Myślałem też o wyczyszczeniu MAF (to chyba sam dam radę).

Czy uważacie, że warto, skoro teraz wszystko wydaje się w porządku?

Nie chcę niczego zepsuć.

Dzięki

Jay

#3 ·
Właściciel XT z 2015 roku. 146 000 mil.

Regularnie czyszczę MAF. Wielu z nas uważa to za część regularnej konserwacji. Po prostu obficie spryskaj środkiem do czyszczenia MAF i pozostaw do wyschnięcia na powietrzu. To wszystko. Nie używaj środka do czyszczenia elektroniki ani do czyszczenia hamulców. Lubię spray CRC MAF cleaner.

Reset ECU jest zazwyczaj wykonywany później. Jest to proste odłączenie akumulatora na 30 sekund. Samochód może jeździć nieco wolniej przez pierwsze 50 mil, podczas gdy ECU uczy się na nowo. To normalne i oczekiwane.

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, rozważ czyszczenie zaworów dolotowych metodą strumieniowania orzechami włoskimi. Nagromadzenie węgla na zaworach dolotowych może powodować znaczne problemy z jazdą. Czyszczenie orzechami włoskimi rozwiązuje problem.

#4 ·
Zacząłbym od MAF, ponieważ jest łatwiejszy i szybszy.