Subaru Forester Owners Forum banner
  • The "Garage" feature is for images of YOUR VEHICLE/S only - no blanks or other unrelated images please, thanks

2018 - TPMS-lampje brandt al bijna een jaar - kan de dealer het niet repareren? - OPGELOST!

4 reading
21K views 13 replies 11 participants last post by  TTN  
#1 ·
Mijn bandenspanningswaarschuwingslampje (TPMS) brandt al bijna een jaar. Ik heb mijn auto twee keer naar de Subaru-dealer gebracht, maar zonder resultaat. Ze hebben alle sensoren op mijn banden vervangen (gratis, omdat het probleem niet werd opgelost). Ze zeiden dat de volgende stap zou zijn om mijn auto een paar dagen daar te houden om het probleem te onderzoeken. Voordat ik dat doe, heeft iemand ideeën wat het probleem zou kunnen zijn en hoe het op te lossen? Bedankt.

#4 ·
Ik zou het terugnemen, voordat ze van gedachten veranderen. Laat ze het op hun kosten uitzoeken. Ik ben verbaasd dat ze het je terug hebben gegeven, terwijl het niet gerepareerd was. Sorry voor het gedoe. Hebben ze je een leenauto gegeven? Dat zou hen kunnen motiveren om het te repareren.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ze gaven me een leenauto op de dag dat ze alle sensoren vervingen. Ik zal zien of ze het doen als ze het daar dagenlang moeten houden. Dank u.

#3 ·
Ik zou het bij de dealer proberen - of een andere dealer zoeken. Ik weet uit eigen ervaring dat onze '14-'18 Forester TPMS-systemen de reputatie hebben dat ze lastig zijn bij de bandenwinkels. In mijn eigen geval heeft Discount Tire hun scannerapparatuur moeten vertellen dat mijn XT een WRX is, om systeem resets te laten werken. Ze zijn uiteindelijk altijd geslaagd - en het was een proces van 10 minuten, niet "een paar dagen". Ik denk ook dat het veelzeggend is dat de '19-en-on Foresters een heel ander TPMS-systeem hebben.

#5 ·
Welke foutcodes falen?
De mijne heeft vaak een probleem met DTC C2121 en C2122. Als ik over een flinke hobbel rijd, knippert het bandenspanningslampje 25 keer en blijft dan branden totdat ik de codes wis. Dan kan het dagen of weken duren voordat het lampje weer begint te knipperen.
De mijne is waarschijnlijk een losse verbinding, maar het is bijna tijd om de banden te wisselen en als ze veranderen in DTC 2123 en C2124, dan zit het probleem in de banden. Maar hoogstwaarschijnlijk ga ik draden achterna om een losse verbinding te vinden.
Opmerking: De handleiding beweert dat het 25 keer knippert, ik probeer het niet te tellen tijdens het rijden, de vele knippers duiden op een communicatiefout in plaats van een lekke band.

• Like
Reactions: keminoak88
Save
#6 ·
Mijn bandenspanningswaarschuwingslampje (TPMS) brandt al bijna een jaar. Ik heb mijn auto twee keer naar de Subaru-dealer gebracht, maar zonder resultaat. Ze hebben alle sensoren op mijn banden vervangen (gratis omdat het probleem niet werd opgelost). Ze zeiden dat de volgende stap zou zijn om mijn auto een paar dagen daar te houden om het probleem te onderzoeken. Voordat ik dat doe, heeft iemand ideeën wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik het kan oplossen? Bedankt.
Ik heb een paar berichten gezien waarin TPMS-problemen te wijten waren aan water dat binnendrong en de ontvanger in het achterklepgebied aantastte.

Het is moeilijk te begrijpen waarom het dagen zou kunnen duren om dit probleem op te lossen, tenzij ze een gratis leenauto nodig hebben... ;)

#8 ·
Ik heb een paar berichten gezien waarin TPMS-problemen te wijten waren aan water dat binnendrong en de ontvanger in het achterklepgebied aantastte.

Het is moeilijk te begrijpen waarom het dagen zou kunnen duren om dit probleem op te lossen, tenzij ze een gratis leenauto nodig hebben... ;)
Dat was het! Bedankt.

#7 ·
Zo ja, hoeveel heeft het gekost? Mijn TPMS-pictogram op het instrumentenpaneel brandt 24/7 omdat de sensor in de linker achterband kapot is. Het werd in september daadwerkelijk als de linker achterband gediagnosticeerd door de serviceafdeling van de dealer toen ze de bobine en de voorste katalysator vervingen, en ze noemden $145 om deze te vervangen. Op dat moment koos ik ervoor om te doen wat ik het beste kan: uitstellen. Dus het moet nog steeds worden gerepareerd. Ik vraag me af wat anderen hiervoor in rekening zijn gebracht, hetzij door de dealer of een bandenwinkel?
Probeer mijn zus te zijn, ze wilden A$4.000 om het probleem op te lossen.

Dat was de offerte die ze haar gaven om het defecte dashboardlampje te repareren, met de vermelding dat de bandenspanning laag is.

#9 ·
Toen ik laatst de handleiding van de eigenaar las, stond er dat de achterste laadruimte niet met een metalen folie bekleed mocht worden, omdat dit de signalen van de bandensensoren en de ontvanger kan verstoren. Ervan uitgaande dat dit verwijst naar met folie beklede geluidsisolatie.

Toen moest ik een beetje lachen, de hele vloer/carrosserie is van metaal....

Ja, ik weet het, het is een beetje anders, maar toch amusant.

IIRC, een deel van de "folie"-achterkant was vroeger/(is misschien nog steeds?) lood. Wat genoeg kan zijn om frequenties te blokkeren. Dit zou het plakkerige asfalt type zijn.

Maar het is iets om te overwegen, ook al is het anders dan het probleem van de OP. Als je serieuze geluidsisolatie doet en de TPMS werkt niet meer....

#11 · (Edited)
Ik heb een 2014 met een knipperende TPMS die na een minuut of 2 continu brandt. Ik ben toe aan nieuwe banden en denk erover om 4 nieuwe sensoren te kopen en ze door mijn bandenman te laten installeren bij het monteren van 4 nieuwe banden. Ik vond deze vervangingen op Amazon. De lokale bandenman zegt dat hij de sensoren kan troubleshooten, maar ik denk waarom niet alle 4 vervangen. Als het de module is, ben ik de $50 kwijt aan de nieuwe sensoren. Lijkt dit een goede aanpak, wetende dat ik toch 4 nieuwe banden laat monteren? Bedankt!

#12 · (Edited by Moderator)
Ik zou het ermee eens zijn dat je rond de leeftijd van 8 jaar waarschijnlijk nieuwe sensoren nodig hebt. Slechts 1 vervangen is niet kosteneffectief, aangezien de overige het waarschijnlijk niet zullen halen met de nieuwe set banden.

Hoewel deze worden geadverteerd als Subaru-compatibel (28103-xxxxxx op de 315 MHz-band), zijn dit namaak-eenheden van onbekende kwaliteit/betrouwbaarheid. Ze kunnen de koopjes van het jaar zijn, of een hoofdpijn. Voor $10 per stuk, wie weet.... En de gebruikerscommentaren zijn te gemengd om het risico te willen nemen. Als je je beter kunt veroorloven, zou ik op zoek gaan naar een dealer die merkproducten verkoopt.

Save
#13 · (Edited)
Bedankt voor het meedoen en het verstandige gepraat. Ik was benieuwd of (m)ensen hier de knockoffs zonder problemen hadden gebruikt en het was stil. Tijd om de dealer te bellen en het risico te stoppen dat goedkope onderdelen incompatibel, defect of defect zijn. Terzijde: de originele Geolander-banden gingen 50.000 km mee zonder grote klachten, maar ik heb er niets extreems mee gedaan om te testen. Ik denk aan Goodyear Assurance Comfort, maar ben er nog niet van overtuigd.

You have insufficient privileges to reply here.