Subaru Forester Owners Forum banner
  • The "Garage" feature is for images of YOUR VEHICLE/S only - no blanks or other unrelated images please, thanks

Heeft Subaru me opgelicht voor mijn hitteschild?

6 reading
5.7K views 25 replies 16 participants last post by  DragonSubie7  
#1 ·
Vehicle Details:
2016
Transmission:
CVT
Het hitteschild dat boven de achterste uitlaat zat, viel naar beneden en zat direct op de uitlaat. Het zag er behoorlijk verroest uit, dus ik bracht het naar Subaru om het te laten repareren of vervangen, in de gedachte dat ze het goed zouden doen omdat ze processen hebben, toch? Ze namen het een tijdje in ontvangst en zeiden toen dat het weer vastzat, maar toen ik thuiskwam, keek ik eronder en vroeg me af hoe ze het hadden gerepareerd gezien hoe verroest het was en er is geen hitteschild. Ik belde ze terug, maar "de monteur was al naar huis voor de dag". Ik keek naar het papierwerk dat ik kreeg en erop staat "hitteschild gerepareerd, geen gerammel meer", maar... er is geen hitteschild! Zie ik dat goed? Op de bijgevoegde foto - hier hoort het hitteschild te zitten, ja?
Image

#4 ·
Het lijkt erop dat u gelijk heeft. Hitte schild is verwijderd, reparatieorderregel opzettelijk vaag over hoe het ratelende geluid werd verholpen om te voorkomen dat werd vermeld dat het hitte schild werd verwijderd en niet vervangen. U kreeg geen optie over hoe het ratelende geluid moest worden gerepareerd, hitte schild vervangen of hitte schild verwijderen, neem ik aan? Ik haat het verwijderen van hitte schilden, maar als de klant die methode verkiest boven het vervangen ervan, is dat aan de klant en zal ik repareren zoals aangegeven. Ik zou dit zeker bespreken met de servicemanager.

#5 ·
Ik kreeg geen optie, nee, ze zeiden gewoon "het is weer aan". Alsof ze me hadden verteld "ja nee, het is onherstelbaar, je hebt een nieuwe nodig, wil je het voorlopig verwijderen?" dan cool, we regelen het, bestellen een nieuwe etc. maar niets van dat alles. Het "geen gerammel meer"... lmao gewoon... een kus van de chef. Ik heb het niet eens binnengebracht vanwege het gerammel, ik bedoel, het rammelde duidelijk, maar ik vroeg specifiek om het hitteschild te repareren, niet het gerammel. En ik dacht dat het naar Subaru brengen in plaats van een lokale garage de juiste keuze was, want ze zouden me hier geen onzin verkopen lol. De ironie...

#6 · (Edited)
Uiteraard hadden ze je je opties moeten vertellen.
Ze hebben het wel verwijderd, maar het lijkt erop dat dit de gebruikelijke oplossing is, aangezien er over het algemeen niet veel meer te repareren valt als ze zo verroest zijn dat ze eraf vallen.

Voor de lol heb ik geprobeerd het OEM-uitlaatdemper hitteschild te vinden, dat op geen enkele Subaru-onderdelensite lijkt te bestaan.
Misschien is het een onderdeel dat alleen bij de dealer verkrijgbaar is, als het nog beschikbaar is, in welk geval het waarschijnlijk prijzig is.

Je zou een sloop kunnen proberen, maar die zijn waarschijnlijk in dezelfde staat als degene die je had.

Een andere optie is om er zelf een te maken. of er een te laten maken bij een uitlaatwinkel.
Dat zou goedkoper kunnen zijn dan de dealeroptie.

#10 ·
FWIW, ik heb een paar jaar geleden zelf een Curt trekhaak op mijn 2014 geïnstalleerd. De installatie-instructies vroegen om de verwijdering van het hitteschild. Ik denk dat het geen erg kritisch onderdeel kan zijn. Het was slechts een dun stuk gestanst plaatstaal.

#14 ·
@kmich61 voltooi je "Openbare Profiel" ► voeg je voertuiggegevens toe! ◄
Bobby...
['07 FSXT Lidmaatschapsjournaal] ['03 X Lidmaatschapsjournaal]

• Like
Reactions: maller01
Save
#15 ·
Het hitteschild dat boven de achterste uitlaat zit, viel naar beneden en zat direct op de uitlaat. Het zag er behoorlijk verroest uit, dus ik bracht het naar Subaru om het te laten repareren of vervangen, in de veronderstelling dat ze het goed zouden doen omdat ze processen hebben, toch? Ze namen het een tijdje in ontvangst en zeiden toen dat het weer vastzat, maar toen ik thuiskwam, keek ik eronder en vroeg me af hoe ze het hadden gerepareerd gezien hoe verroest het was en er is geen hitteschild. Ik belde ze terug, maar "de monteur is al naar huis voor de dag". Ik keek naar het papierwerk dat ik kreeg en erop staat "hitteschild gerepareerd, geen gerammel meer", maar... er is geen hitteschild! Zie ik het goed? Op de bijgevoegde foto - hier hoort het hitteschild te zitten, toch? View attachment 614330
Wat heeft de dievenwinkel je voor deze "reparatie" aangerekend?

#16 ·
Hallo Ernie. Met onze 2014 deden we precies hetzelfde aan de bestuurderskant en het is uit alle vier de gaten gevallen en roestte rond de stomme stalen bouten die ze op een dun stuk waardeloos metaal voor het hitteschild hebben gezet en het zat op de uitlaat, dus ik heb het eruit gehaald, geen gerammel meer.

Ironisch genoeg zijn die hitteschilden meestal eigenlijk niet nodig.

#18 ·
Op onze Forester Limited uit 2020 viel het hitteschild eraf en ratelde het na ongeveer 2 maanden. We brachten hem naar Subaru, zij installeerden hem opnieuw. Vorig jaar begon hij weer te ratelen. We brachten hem naar een lokale garage en zij zeiden dat hij zo verroest was dat ze hem niet opnieuw konden installeren. Sindsdien is er geen hitteschild meer.

#20 ·
Als hitteschilden niet nodig waren, of cruciaal voor een voertuig, waarom zou de fabrikant dan de moeite en kosten nemen om ze te ontwerpen, produceren en installeren? Ze zijn er om schade aan het voertuig te voorkomen, of om een brand te voorkomen, of beide. Ze zijn er met een zeer goede reden.
Als ze deel uitmaken van het ontwerp om schade of brand te voorkomen, dan heeft uw dealer/monteur u en uw auto in gevaar gebracht en KAN hij aansprakelijk worden gesteld voor schade, indien deze optreedt, door ze opzettelijk te verwijderen. Wat als de situatie escaleert en uw garage en huis in de brand steekt, als u in een garage parkeert? Ik zou hen vragen naar die gesprekspunten, en alle documentatie bewaren die aangeeft dat zij het/de hitteschild(en) hebben verwijderd, voor het geval u ze in de rechtszaal nodig heeft.

#21 ·
Waarom een onderdeel installeren dat niet echt nodig is?
Er is waarschijnlijk een advocaat bij betrokken. ;)

Waarom hebben hamers stickers met "sla jezelf niet op het hoofd" erop?

Niet alle hitteschilden zijn gelijk. Die rond de katalysator zijn belangrijk. Hij moet snel opwarmen en wordt erg heet.
Aangezien veel mensen het schild van de achterste demper zonder problemen verwijderen, lijkt dit een laag risico.

Als ze allemaal echt nodig zijn, waarom zijn ze dan niet roestwerend beschermd?

#22 ·
Waarom een onderdeel installeren dat niet echt nodig is?
Er is waarschijnlijk een advocaat bij betrokken. ;)

Waarom hebben hamers stickers met 'sla jezelf niet op het hoofd' erop...

Niet alle hitteschilden zijn gelijk. Die rond de katalysator zijn belangrijk. Hij moet snel opwarmen en wordt erg heet.
Aangezien veel mensen het schild van de achterdemper zonder problemen verwijderen, lijkt dit een laag risico.

Als ze allemaal echt nodig zijn, waarom zijn ze dan niet roestbestendig?
Een paar goede vragen. Hier is een gedachte... er zijn VEEL dingen die aan een auto kunnen falen zonder dat de eigenaar er duidelijk teken van merkt... dus minder omzetmogelijkheid voor de dealer. Maar wat als we deze schilden van aluminiumfolie zouden maken, zodat ze bijna onmiddellijk corroderen en een luid kabaal veroorzaken... zodat de onschuldige autobezitter... rechtstreeks naar de dealer gaat voor een ZEER dure hitteschildservice... plus wat ze daar nog meer vinden. Geplande veroudering. Briljant.

You have insufficient privileges to reply here.