Subaru Forester Owners Forum banner
  • The "Garage" feature is for images of YOUR VEHICLE/S only - no blanks or other unrelated images please, thanks

Zoveel rook.....

222 views 3 replies 3 participants last post by  john_galt  
#1 ·
Vehicle Details:
2015 FXT
Hallo allemaal, lang geleden dat ik gepost heb, maar ik heb een probleem.... Ik heb net een 2015 FXT met 162k gekocht die een hoop blauwgrijze rook uitstoot.... zoals ik de buurt vernevel als hij gestart wordt. Hij verbrandt zeker olie, maar lijkt goed onderhouden te zijn gedurende zijn leven, geen externe olielekkages, koelvloeistof is vol en schoon. Loopt nog als een tierelier, behalve de rook.... Ik zie dat dit kan worden veroorzaakt door een verstopt PCV-systeem, een slechte turbo of het meest voorkomende probleem, slechte klepseals. Wat is de beste manier om te bepalen welke van de 3 het is voordat ik er geld aan ga uitgeven? Ik wil geen geld uitgeven aan onderdelen die het niet oplossen.... enig idee?

Attachments

Save
#2 ·
Als het nevelende rook blaast, zou het geen PCV of klepseals zijn.
Ik heb auto's gezien die als een gek rookten na een rol over, of nadat een nieuwe motor was geïnstalleerd (vanwege de vorige motor die olie of antivries in de uitlaat deed).
Maar als het veel rook is, die niet weggaat, is het hoogstwaarschijnlijk de turbo.

You have insufficient privileges to reply here.