Subaru Forester Owners Forum banner
  • The "Garage" feature is for images of YOUR VEHICLE/S only - no blanks or other unrelated images please, thanks

Nieuwe" Motorjacht

305 views 2 replies 2 participants last post by  Forester01NI  
#1 ·
Vehicle Details:
‘05 Forester NA.
Ik houd het kort en bondig.

Ik help mijn maat een bruikbare motor te vinden om de kapotte unit uit zijn '05 5-bak Forester te vervangen. Welke jaren zijn een directe swap? We willen een fatsoenlijke slooponderdeel vinden, die lang genoeg meegaat zodat we de kapotte unit kunnen herbouwen.

Ook, behalve het gebruik van een endoscoop en het ronddraaien van de krukas, hoe kun je nog meer een goede motor onderscheiden van schroot op de sloop?

Bedankt,

Nick

#2 ·
Hallo, veel swap/interchange posts hier en op andere sites om te bevestigen, maar de '05 was het laatste jaar vóór de i-AVLS koppen, dus blijf bij de '99-'05 Ej251/EJ253. Je wilt de inlaatspruitstuk/IM en waarschijnlijk de krukas- en nokkenas tandwielen aan de bestuurderskant van de 'nieuwe' motor wisselen - als het geen '05 is. Ook hadden sommigen EGR. Als de jouwe dat niet heeft, maakt dat het makkelijker - sluit het gewoon aan op de donor koppen. Anders moet je de kop boren/tappen of de bypass doen en de EGR terug laten lopen in het PCV-systeem - anders krijg je een CEL.

Om goed/slecht te vertellen, controleer de koelvloeistof overloop/reservoir op olie residu = koppakkingen, controleer op HG olielekkage bij het blok/kop montagegebied onderkant van de motor, als de auto geen schade aan de carrosserie heeft dan zijn waarschijnlijk de transmissie of de motor slecht.

Persoonlijk zou ik geen gebruikte Subaru motor installeren (ok, misschien een '90-'98 EJ22 - die ik net heb gedaan!) zonder op zijn minst de HG te vervangen, omdat ik ze als een onderhoudspunt beschouw.

Als je op zoek bent naar een tijdelijke oplossing, koop dan een goedkope JDM 2.0 motor. Wissel dezelfde onderdelen zoals hierboven vermeld.

You have insufficient privileges to reply here.