Subaru Forester Owners Forum banner
  • The "Garage" feature is for images of YOUR VEHICLE/S only - no blanks or other unrelated images please, thanks
81 - 100 of 578 Posts
Telkens wanneer je dwarsbalken toevoegt - aero-stijl, aftermarket, wat dan ook - krijg je geluid en een verlies aan MPGs - omdat je weerstand toevoegt... Niet RuPaul-drag, aerodynamische weerstand. Die weerstand verstoort de lucht en veroorzaakt meer geluid en een kleine toename van het vermogen om de snelheid te behouden.

Op een andere site (instagram? facebook? ergens) reageerde iemand met "er zijn maar zoveel manieren om een tic-tac te ontwerpen" - verwijzend naar hoe over het algemeen saai en generiek het uiterlijk is. Maar niets is minder waar - als elke SUV een ontwerp-"thema" zou delen, zouden we niet de gebogen ronde Porsche Macaan hebben, de hoekige blok van VW, de gebogen hoekige Volvo, de hoekige Toyota, de modellen van Lexus met schuine achterkant, de "net-uit-de-80s-scifi-film-gevallen" van de Inoniq en de Cadillacs van doos-ontmoet-mes, enzovoort.

Pre-productie betekent niet dat het uiterlijk zal veranderen. Pre-productie betekent dat het een testmodel is en dat sommige functies werken, andere niet. Ze worden over het algemeen met de hand gebouwd op een speciale lijn, dus de pasvorm van de bekleding is mogelijk niet perfect. Maar een pasvorm van de bekleding is niet wat de variatie veroorzaakt tussen de 'combinatielichten' en de brug om de breedte te benadrukken... dat is gewoon een slecht ontwerp.

Save
BRB gaat weer een jaar op het puntje van mijn stoel zitten in de hoop dat ik geen RAV4 Prime hoef te kopen om 40+ mijl elektrisch bereik te hebben voor mijn woon-werkverkeer.

Ik denk (hoop) dat Subaru wacht met de hybride om de nieuwe batterijen van Toyota te krijgen.

• Like
Reactions: Old Man and zachavm
Save
Ik vind het er eerlijk gezegd best goed uitzien. Subaru heeft goed werk geleverd. Lijnen zien er wat mannelijker uit, vooral met die nieuwe wielen. Ik ben er dol op.

Ik ben blij dat ze de grote ramen, de lage gordellijn en het hoge dak hebben behouden. De zichtbaarheid van de Forester is voor mij een belangrijk kenmerk. Teleurgesteld dat alle uitvoeringen de zwarte hemelbekleding krijgen... hopelijk voelt de cabine daardoor niet te afgesloten aan. Ik hou van het luchtige gevoel dat de lichtgrijze hemelbekleding geeft.

Verder ziet het interieur er prima uit. Geen fan van het tabletscherm, maar het is werkbaar. Alles overwegende, ik zou er een kopen!

Onze 2015 is zo dicht bij ideaal geweest als elke auto die we in meer dan 50 jaar rijden hebben gehad. De 2025 lijkt alle kwaliteiten te hebben die onze 2015 zo geschikt maken, ervan uitgaande dat hij even goed gebouwd en betrouwbaar is. We hechten waarde aan zicht naar buiten, brandstofverbruik, veiligheid, comfort, laadruimte, gemakkelijke toegang... allemaal dingen die het nieuwe model lijkt te leveren. Betrouwbaarheid kan natuurlijk niet van tevoren worden beoordeeld, maar ik zou ook in het eerste jaar nooit een nieuw model kopen.

Een mild-hybride versie zou zeer aantrekkelijk zijn; we zijn niet uitgerust voor een PHEV of EV.

Ik zou er waarschijnlijk een kopen...omdat de motor en transmissie identiek zijn aan het huidige model van 6 jaar oud. Het is als een aandrijflijnvernieuwing. Dit is geen complete verandering waardoor ik zou overwegen om het eerste jaar of zo te pauzeren totdat de bugs of problemen zijn opgelost. De stijl is belangrijk voor mij, dus ik ben bezorgd, maar ik zal zien hoe de kleurenschema's werken met de nieuwe stijl, vooral Sport.

Hoe dan ook... het is een Forester, een geweldige allround auto met veel veiligheidsvoorzieningen, bagage, comfort, etc.. Ik zou kunnen leren wennen aan dit "redesign"... Ik weet dat het een wereldauto is, ik heb nog steeds hoop voor die dubbele uitlaatbumperuitsparing in de toekomst. We zullen zien wat ze over een jaar of twee bedenken...

BRB gaat weer een jaar op het puntje van mijn stoel zitten in de hoop dat ik geen RAV4 Prime hoef te kopen om 40+ mijl elektrisch bereik te hebben voor mijn woon-werkverkeer.

Ik denk (hoop) dat Subaru wacht met de hybride om de nieuwe batterijen van Toyota te krijgen.
Dit is een goed punt. Subaru Global CEO Atsushi Osaki heeft aangekondigd dat het bedrijf in 2026 vier volledig elektrische voertuigen zal aanbieden en in 2028 nog eens vier. Misschien verklaart dit ambitieuze schema waarom het zo lang duurt voordat ze de beloofde hybride Forester uitbrengen (een jaar of langer vanaf nu), maar dit lijkt erg traag gezien de technische samenwerking die ze hebben met hybrid-meister Toyota. En Subaru's onverzettelijkheid over het opnieuw lanceren van de Forester XT met een kant-en-klare 2.4 turbo die al wordt aangeboden in Legacy, Outback en Ascent, om nog maar te zwijgen van WRX, is gewoon hardnekkig (zelfs met vermoedelijk lage verkopen zouden er enkele zijn, wat het merk en het imago in het algemeen verbetert zonder hen veel te kosten). Dit zijn dus mysteries. Misschien is het antwoord dat ze gewoon te druk bezig zijn met al die toekomstige BEV's.

Maar ik zal waarschijnlijk in het voorjaar voor de 2025 ruilen. Hij ziet er voor mij best goed uit en de nieuwe functies zijn aantrekkelijk. Zoals de Rolling Stones jaren geleden duidelijk maakten, krijg je niet altijd wat je wilt (krachtige hybride, turbo XT), maar als je het ooit probeert, zul je merken dat je krijgt wat je nodig hebt.

Ik zou er waarschijnlijk een kopen...omdat de motor en transmissie identiek zijn aan het huidige model van 6 jaar oud. Het is als een aandrijflijnvernieuwing. Dit is geen complete verandering waardoor ik het eerste jaar of zo zou pauzeren totdat de bugs of problemen waren opgelost. De stijl is belangrijk voor mij, dus ik ben bezorgd, maar ik zal zien hoe de kleurenschema's werken met de nieuwe stijl, vooral Sport.
Laten we eerlijk zijn, niemand koopt deze dingen meer voor de aandrijflijn, lol. Dat schip is jaren geleden vertrokken.

Als je een Forester krijgt, is het omdat je van uitstekend zicht en goede AWD houdt. :LOL:

Iemand een idee welke kleur de 2025 op de LA-show heeft? Het lijkt wel wit met een blauw licht erop te zijn, of misschien een lichtblauwe kleur.

Save
Deze Forester is mijn 3e Subie. Ik hou echt van het merk, maar als ze in '25-'26 geen krachtiger platform uitbrengen, stap ik over op een RDX turbo A-Spec. Genoeg looks, luxe, betrouwbaarheid en prestaties daar. AWD ook, ook al heb ik het niet echt nodig.

Ik vind de Acura RDX ook leuk, maar: hij heeft premium brandstof nodig, is ongeveer 3 inch breder dan de Forester (heeft een krappe garage), heeft lang niet zoveel zicht, minder gemakkelijk in- en uitstappen. Het enige dat de Forester mist, is het vermogen, wat ze natuurlijk gemakkelijk zouden kunnen oplossen, maar niet zullen doen, omdat Subaru.

Het lijkt erop dat er tot nu toe 3 kleuren zijn getoond voor de Forester 2025 -

De Sport-trim in een of andere vorm van wit - terugkeer naar Satin White Pearl, de huidige generatie Crystal White pearl of gewoon ouderwets helder wit? Dan is er de Touring in een lichtgoud/khaki-achtige kleur (champagne?) en dan nog een grijstint - ziet eruit als stopverfkleur....

Die stopverf kan zijn waar je het over hebt @mpnret....

Save
@FozzieBalou,
Driving Sports TV vermeldt dat de nieuwe kleur die op de Touring wordt getoond River Rock heet. Ik denk niet dat het lichtgoud/khaki en stopverf waar je naar verwijst, daadwerkelijk twee verschillende kleuren zijn, maar eerder de River Rock-kleur die in verschillende belichtingen wordt getoond.
2025 Subaru Forester Wereldpremière Eerste blik

Save
Ik vind de Acura RDX ook leuk, maar: hij heeft premium brandstof nodig, is ongeveer 3 inch breder dan de Forester (heeft een krappe garage), heeft lang niet zoveel zicht, minder gemakkelijk in- en uitstappen. Het enige dat de Forester mist, is het vermogen, wat ze natuurlijk gemakkelijk zouden kunnen oplossen, maar niet zullen doen, omdat Subaru.
Ongetwijfeld is de Forester een geweldig pakket. Hij heeft uitstekend zicht (behalve voor mij tenminste, het rechterachterpaneel, de eerste paar dagen dacht ik dat ik een auto in mijn rechterperifere zicht zag totdat ik eraan gewend was), ook praktische bruikbaarheid, betrouwbaarheid en veiligheid maken er zeker deel van uit.
Zoals ik al zei, ik hou echt van het merk, ik zou niet 3 Subarus achter elkaar hebben gekocht als ik dat niet had gedaan. Maar na de oudere turboversie ervan te hebben ervaren op mijn oudere '05 OBXT, is het de referentie die ik heb en de reden waarom ik wou dat hij wat meer vermogen had, zelfs als dat gepaard ging met de hogere kosten van het moeten tanken van premium brandstof.

Tenzij er staat "Premium brandstof Vereist" versus "Premium brandstof Aanbevolen", zou je waarschijnlijk weg kunnen komen met de midgrade zonder problemen. Het zal gewoon de prestaties verminderen via de feedback van de klopsensor.

De meeste auto's sinds de vroege jaren 1990 hebben niet het label "Vereist" gehad. Tenzij je een afstelling hebt die een vaste brandstof- en vonkkromme heeft, kun je zonder premium brandstof wegkomen. Het wordt alleen "aanbevolen" voor maximale prestaties. Anders zal de ECU gewoon de boost en timing verminderen. Dit werd gedaan zodat het gemiddelde publiek hun motoren niet zou vernietigen.

Save
De rijbehoeften van iedereen zijn verschillend. Voor mezelf, gepensioneerd en woonachtig in een landelijk gebied, staat vermogen niet bovenaan mijn lijstje.

Maar ik en mijn gele labrador waarderen het "steilere achterklepglas". Ik haat het hoe Toyota, en met name Lexus, dat achterste glas van de achterklep in een hoek van 45 graden helt.
Je kunt de Toyota-invloed zien in het ontwerp van de Soltera. Kijk maar naar de hoek van het achterste glas van de achterklep op de Soltera.

Je kunt de Toyota-invloed zien in het ontwerp van de Soltera. Kijk maar naar de hoek van het achterste glas van de Soltera.
Ik zat er een bij de dealer tijdens onze laatste servicebeurt en vond het niks. Je hebt absoluut gelijk over het ontwerp, het heeft sterke Toyota-vibes. Ik heb nooit van de ergonomie van nieuwere Toyota's gehouden... de plaatsing van de bedieningselementen, de zitpositie en het zicht doen me gewoon niets. De Solterra voelt als een Toyota.

Het eerste wat me opviel toen ik instapte, waren de kleine zijruiten en het matige zicht. Dat is voor mij op zich al een dealbreaker.

De Solterra heeft gewoon geen "sterke Toyota-vibes" - het is pure Toyota. Het is de bzx4 of zoiets op het Toyota-terrein.

Net als de Toyota FRS (nu GR86) en Subaru BRZ die identiek zijn met misschien 3 verschillen, zijn de BZ4X en Solterra tweelingen met kleine (zo niet) verschillen. Ze zijn beide Siamese tweelingen - waarbij Subaru en Toyota elk enkele aspecten leveren van het ontwerp en de techniek van de voertuigen, net zoals Chrysler deed met Mitsubishi in de jaren 80 en 90 met een verscheidenheid aan modellen - de Mirage/Colt, de Montero/Raider, de Starion/Conquest, de 3000GT/Stealth, de Mighty Max/D50, de Sapporo/Challenger .... was er nog een?

Maar er valt niet te ontkennen dat er een sterk gevoel van Toyota-ontwerp in deze nieuwe Forester zit - de wielkasten, de achterste d-stijl trim, de mistlampvorm en meer zijn overgenomen van de RAV4.... Een kijker online van een van de autosites - vergeleek het bovenste deel van de nieuwe grille met de vorige generatie Tundra-truck....

• Like
Reactions: ryan_calif
Save
81 - 100 of 578 Posts
You have insufficient privileges to reply here.