Subaru Forester Owners Forum banner
  • The "Garage" feature is for images of YOUR VEHICLE/S only - no blanks or other unrelated images please, thanks
161 - 180 of 378 Posts
Bedankt OP. Net gecheckt op Amazon. BAFX draadloze Wifi OBDII. $ 29,25. Verkocht door BAFX Products. Verzonden vanaf Amazon. Een oude Amazon-recensie, 01/03/2018, poster zei dat het CVT-temp. gaf op zijn Subaru.

Net als jij heb ik moeilijkere autoreparaties gedaan. Deze temp procedure, voegde angst toe. Maar de $549 Dealer offerte voor D/F kan de "incentive" zijn die ik nodig heb. (y)

Stevens Creek Subaru, San Jose, CA. Hier in Californië is alles buiten de prijs. o_O

$549 voor D/F is schandalig. Subaru-dealers zijn begonnen met het verhogen van de prijs door een “herleerprocedure” toe te voegen, die niet nodig is.

Ik heb contact opgenomen met Subaru over het verversen van de CVT-vloeistof en ze zeiden:

Met betrekking tot uw Subaru, volgens uw garantie- en onderhoudsboekje, raadt Subaru of America de inspectie van uw CVT-vloeistof aan om de 30 maanden of om de 30.000 mijl. Als de auto onder zware rijomstandigheden wordt gebruikt, moet deze inspectie om de 15.000 mijl of om de 15 maanden worden uitgevoerd.

Customer Advocacy zou u willen aanmoedigen om samen te werken met de Service Manager van uw lokale Subaru-dealer voor meer duidelijkheid over het inspectieproces en wanneer het vervangen van de CVT-vloeistof wordt aanbevolen nadat een inspectie is voltooid.

Mijn plan is om te wachten tot de garantie afloopt en het dan te laten vervangen (100.000 mijl).

Mijn plan is om te wachten tot de garantie afloopt en het dan te laten vervangen (100.000 mijl)
Ik hoop dat je $8K hebt liggen. Als je de CVTF zo lang laat zitten, zou je het wel eens nodig kunnen hebben.

@LeRM Dezelfde transmissie met dezelfde garantieverlenging als de oudere modellen. Beter om nu $300 uit te geven dan later $8000. Als uw dealer probeert u de SOA-partijlijn te geven en de vloeistof niet wil verversen, zoek dan een andere dealer.

Elke Subaru-distributeur ter wereld, behalve SOA plus Subaru Japan, heeft een soort tijd/afstand/km-interval voor de CVTF.

@LeRM Dezelfde transmissie met dezelfde garantieverlenging als de oudere modellen. Beter om nu $300 uit te geven dan later $8000. Als uw dealer de SOA-partijlijn probeert te geven en de vloeistof niet wil verversen, zoek dan een andere dealer.

Elke Subaru-distributeur ter wereld, behalve SOA plus Subaru Japan, heeft een soort tijd/kilometerinterval voor de CVTF.
Dat is precies wat ik heb gedaan. Ik heb een andere dealer gevonden die alle vloeistofverversingen (vooral de transmissie) deed als onderdeel van hun 30K, 60K, 90K+ services. Ik heb het gevoel dat mijn Forester beter schakelt en rijdt na deze services. Ik zit nu op bijna 70K en ben dol op het voertuig. Ik wou alleen dat de koolstofopbouw en de uiteindelijke misfires en reinigingen niet nodig waren, maar verder ben ik dol op de nieuwe dealer en ben ik dol op mijn Forester.

Save
Je kunt het niveau controleren, maar niet de conditie, tenzij je een monster neemt. Geen vloeistof gaat een leven lang mee. Subaru heeft geen geheim recept. Ik zou het elke 30.000-40.000 mijl verversen. Wachten tot 100.000 zou riskanter zijn.

Voertuigdetails:
2017 Crosstrek

Mijn broer vertelde me net dat de transmissie in zijn Crosstrek vervangen moet worden bij 120.000 mijl. Hij zegt dat het een jankend geluid maakt. Ik weet niet zeker wat de omvang van de symptomen is. Ik geloof dat het een 2018 is en de 2.0-motor en de CVT-transmissie heeft. De lokale Subaru-dealer vertelde hem dat het te wijten was aan verwaarlozing. Hij had de transmissievloeistof elke 30.000 mijl moeten laten vervangen. Hij heeft het de eerste 70.000 mijl regelmatig laten onderhouden bij een andere Subaru-dealer en sindsdien bij een lokale monteur. Hij heeft blijkbaar nooit de transmissievloeistof laten vervangen. De lokale transmissiewerkplaats zegt dat Subaru-transmissies niet goed zijn en dat het geen zin heeft om een gereviseerde transmissie te nemen, dat ze ook rommel zijn. (Hun mening, niet de mijne)

De dealer heeft ongeveer $ 8.000 geciteerd en de lokale werkplaats $ 7.000. Subaru weigerde te helpen.

Moeten we de vloeistof in onze CVT-transmissies elke 30.000 mijl verversen?

Hebben anderen problemen met slechts 120.000 mijl?

Hoeveel zou het moeten kosten om een CVT-transmissie te vervangen?

Zijn gereviseerde transmissies een haalbare optie?

Wordt hij afgezet?

Save
Helaas kost de vervanging van de Subaru cvt meer dan $ 8.000 en meer bij sommige dealers. Ik zou niet zeggen dat ze rommel zijn, maar cvt's vertonen meer defecten dan de 4EAT en andere niet-cvt-modellen. Cvt-vloeistofverversingen @ 30k mijl is een goed idee.

Gerestaureerde transmissie? Dat is wat alle Subaru cvt-vervangingen zijn. Oude behuizing maar nieuwe binnenste delen. Het is echt triest dat de meeste autofabrikanten nu voornamelijk cvt gebruiken, die qua kosten onbetaalbaar zijn om te vervangen.

Ik zag een cvt-offerte van $ 12.000! Subaru heeft goed onderhoud nodig, inclusief motorolie @ eerdere intervallen voor zware omstandigheden. Dus nee, die offertes zijn niet overdreven.
Als cvt's "rommel" zouden zijn, zou je over duizenden defecten horen. Dit forum meldt er maar een paar. Subaru als auto heeft goed onderhoud en ophangingsmods nodig en lange onderhoudscycli, lange OCI's etc. kunnen tot een vroegtijdig overlijden leiden.

Hallo,
ik heb een Subaru Forester uit 2016 met 177.000 km die, voor zover ik weet, nog nooit een CVT-vloeistofwissel heeft gehad. Moet ik de vloeistof verversen of zou het meer kwaad dan goed doen?

Als men de instructies opvolgt, is er geen potentieel gevaar bij het aftappen en vullen. Sommige mensen maken zich zorgen over de zogenaamde spoeling die problemen veroorzaakt met een oude transmissie, maar dat is geen aftappen en vullen.

De '14 van mijn dochter heeft nog nooit een cvt-vloeistofwissel gehad en heeft meer dan 300.000 mijl en loopt geweldig. Succes met je beslissing.

Als u van plan bent de auto nog 2 jaar te houden, verander het dan IMHO

Hoi,
Ik heb een 2016 Subaru Forester met 177K die naar mijn weten nog nooit een CVT-vloeistofwissel heeft gehad. Moet ik de vloeistof verversen of zou dit meer kwaad dan goed doen?
Ververs het in de buurt van de garantie van 10 jaar/100.000 mijl (wat het eerst komt). Dus misschien bij ongeveer 90.000 mijl? Als je meer dan 100.000 mijl hebt gereden, zou ik de eerste nog steeds bij een vertrouwde dealer laten doen. Daarna kun je het waarschijnlijk bij elke goede garage laten doen die Subaru's doet (maar zorg ervoor dat ze de juiste transmissievloeistof krijgen, want turbovloeistof is anders dan de gewone 2.5 die je hebt).

Ik zou de cvtf zeker om de 30.000-40.000 mijl vervangen. Alle oliën breken af en als je de 150.000 mijl passeert zonder een cvtf-vervanging, dan zou ik het laten zitten, het zit op dat moment waarschijnlijk vol met deeltjes.

Wat frustrerend lijkt voor mijn 2021 Subaru Forester, is dat het lijkt alsof bijna alle vloeistoffen, met uitzondering van de remvloeistof en motorolie, 'I' ("I=Inspecteren, corrigeren of vervangen indien nodig") hebben voor alle of bijna alle onderhoudsintervallen.

Maar zonder de eigenaar criteria te geven om te vergelijken, tenzij een vloeistof grofweg "niet als nieuw" is, wat betekent vol deeltjes, of zwart, of ???, is het een beoordeling, zo lijkt het.

Dus, voor het onderwerp CVT ATF aftappen en vullen, ben ik van plan dit te doen bij 50.000 mijl. Ik zal pas weten of het er goed/schoon uitziet als ik de vloeistof daadwerkelijk aftap, en ik heb een beetje geld verspild, het was nog niet nodig om het te doen, of niet.

Het zelfde geldt voor als/wanneer ik de vloeistof van het differentieel ververs bij de onderhoudsinterval van 36.000 mijl.

Als andere mensen hun vloeistoffen verversen, neem dan misschien ook foto's van de nieuwe versus de vervangen oude vloeistof(fen) en deel deze hier op deze site met ons?
Dan kunnen we misschien allemaal samen leren van gecombineerde ervaring....

Ik heb uiteindelijk gewoon een foto gemaakt van de pagina uit het "GARANTIE & ONDERHOUD 2021" boekje van de auto, pagina 28, en deze online geplaatst voor mezelf, en om te delen, voor het geval het iemand helpt:

2021 Subaru Forester - onderhoudsschema

161 - 180 of 378 Posts
You have insufficient privileges to reply here.