Subaru Forester Owners Forum banner
  • The "Garage" feature is for images of YOUR VEHICLE/S only - no blanks or other unrelated images please, thanks
121 - 140 of 186 Posts
Ik heb Forester 2019 volledige hoofdstukken gekopieerd, een script gemaakt om ook links bij te werken, het werkt als links binnen hetzelfde hoofdstuk omleiden ... maar als het naar een ander hoofdstuk verwijst, moet het 1 voor 1 worden bijgewerkt en het zijn er gewoon te veel ... link
Als je op s304.html staat
link lees http://XXXXXXX/Forester/data/print/s304.html#s162068a18
maar het moet eigenlijk http://XXXXXXX/Forester/data/print/s162.html#s162068a18 zijn

Ascent 2019 ook gekopieerd, maar het op elke pagina gedaan en een script gebouwd om alle links bij te werken ... kostte me veel tijd ...

Het spijt me, ik kon uit deze thread niet halen hoe ik, zelfs tegen betaling, toegang kan krijgen tot informatie uit de servicehandleiding.

Ik zie dat Subaru niet deelneemt aan Helm, en toen ik bij Stohlman of Sterling, Virginia, was, beweerden ze dat er geen consumententoegang was tot de online servicegegevens die door hun monteurs werden gebruikt.

Ik dacht dat het een vereiste was om auto's in de VS te verkopen, dat service-informatie beschikbaar wordt gesteld aan de eindgebruiker.

Dank u.

@betztek Je bent AANGENOMEN! Dat is het.

[EDIT: Kwam "Troubleshooting Guide" tegen - die een nieuw venster opent en een soort werkplaatshandboek lijkt te bevatten, en het is niet voor de hand liggend hoe je de informatie kunt opslaan voor toekomstig gebruik, wat minder bewerkelijk is dan schermafbeeldingen.]

Nu verhindert mijn aanhoudende "langzamere jongen uit Alabama"-handicap me om de aanbiedingen op die site te ontcijferen, om te eindigen met een verzameling PDF's die enigszins lijkt op een servicehandleiding voor een 2021 Forester.

Wil iemand aanbieden waar ik naar moet zoeken? Ik weet dat ik in de problemen zit als ze een opmerking hebben die het abonnement beperkt tot 50 PDF-downloads per uur.

Dank u.

Ik heb me vandaag aangemeld voor de 3-daagse toegang en had alle scripts klaar om te downloaden voor de servicehandleiding. Was aangenaam verrast te zien dat de servicehandleiding voor de Forester 2014 nu een gigantische PDF is. Tenzij ik het verkeerd zag. :)

U kunt altijd zoeken om te zien of de PDF-versies er zijn voordat u zich aanmeldt... de versies met 'Service Diagnostics' en zonder documentcode zijn de online HTML-versies... de versies met 'Service Manual' en een documentcode zijn de enkele PDF's met de index en links in het document.

Ik heb me vandaag aangemeld voor de 3-daagse toegang en had alle scripts klaar om te downloaden voor de servicehandleiding.
Was aangenaam verrast te zien dat de servicehandleiding voor de Forester 2014 nu een gigantische PDF is.

Tenzij ik het verkeerd zag. :)
Zeker niet verkeerd gezien. STIS heeft ze als volledige PDF's (en per sectie) tot 2015. Alles wat nieuwer is, is alleen per sectie.

Geweldig nieuws. Hoe lang duurt het om het ene grote pdf-bestand voor 2015 te downloaden en is het de meest actuele versie?

Deze FSM's worden continu bijgewerkt met nieuwe informatie.

Ik heb de '15 gedownload als referentie voor mijn '17. Het bestand is iets minder dan 285 MB groot. Het duurde ongeveer een half uur om te downloaden via een typische (slechte) wifi-verbinding in het hotel. Ik kan me niet voorstellen dat ze die zo vaak updaten als de afzonderlijke secties. De updates zijn beschikbaar als afzonderlijke pdf's. Sommige van de updates zijn opgenomen in TSB's.

Een andere goede referentie is het document "New Car Information" voor elk modeljaar. Het biedt gedetailleerde beschrijvingen (hoewel geen serviceprocedures) voor alle wijzigingen ten opzichte van het vorige modeljaar. De wijzigingen voor '17 waren vrij uitgebreid. (11 MB/118 pagina's) Ik heb ze uiteindelijk allemaal gedownload voor de SJ-jaren.

Een van de weinige goede dingen aan de STIS-interface is dat je op VIN kunt zoeken.

Ik heb een 2021 Forester Sport en ik wil ook de servicehandleiding downloaden. Door dit draadje te lezen, lijkt het erop dat de methode om dit te bereiken is veranderd sinds 2014 en dat het originele script mogelijk niet meer werkt. @Panther37, ik geloof dat je hulp hebt gekregen van @betztek en de laatste persoon in deze thread was die met succes je handleiding heeft gedownload.

Heb je uiteindelijk een script gebruikt om het downloaden van deze bestanden te automatiseren? Of was je methode:
  1. Klik op een van de onderwerpen in het bovenste frame.
  2. Klik op het onderwerp dat je wilt in het linker frame. Blijf dan op subonderwerpen klikken totdat het hoofdframe die informatie weergeeft. Dit voorbeeld is Algemene beschrijving, SPECIFICATIES.
  3. Klik in het bovenste frame op de knop [Afdrukken] en selecteer Hoofdstuk.
  4. Wacht tot er een afdrukvenster verschijnt.
  5. Winst!
  6. Herhaal voor elk "Hoofdstuk".

Is het downloaden van pdf's nog steeds beschikbaar voor de 2015 Subaru Forester? Kan de hele handleiding in één pakket of in delen worden gedownload?

@Theseus161 Je hebt geluk. 2015 is het meest recente jaar met een enkele .pdf.

Ik heb de indruk dat SOA ze als complete .pdfs op STIS uitbrengt na een bepaald aantal jaren. Ik weet dat in 2012, toen we onze '05 kochten, de '05 werkplaatshandleiding alleen per sectie was, maar de SF-jaren waren beschikbaar als complete .pdf-bestanden. Nu is alles tot 2015 ofwel per sectie ofwel één grote .pdf

@Ratman528 ,
In 2019 was het een puur handmatig proces om een sectie op te halen en af te drukken naar een PDF-bestand. Ik herinner me de exacte stappen niet, en er is waarschijnlijk een gemakkelijkere/betere manier. Ik heb elke dag een paar uur besteed, gedurende drie dagen. Best vervelend.

Al met al heb ik tien hoofdstukken gepakt met in totaal 60+ bestanden. Geen van de hyperlinks werkt. Ik heb ook ongeveer 60 elektrische schema's, hetzelfde aantal technische tips nieuwsbrieven en ongeveer 15 technische referentie/trainingsboekjes.

Dat zijn dus ongeveer 200 bestanden, in afgeronde getallen.

Ik heb een 2021 Forester Sport en ik wil graag de servicehandleiding downloaden. Door dit draadje te lezen, lijkt het erop dat de methode om dit te bereiken is veranderd sinds 2014 en dat het originele script mogelijk niet meer werkt. @Panther37, ik geloof dat je hulp hebt gekregen van @betztek en de laatste persoon in dit draadje was die je handleiding succesvol heeft gedownload.

Heb je uiteindelijk een script gebruikt om het downloaden van deze bestanden te automatiseren? Of was je methode:
  1. Klik op een van de onderwerpen in het bovenste frame.
  2. Klik op het onderwerp dat je wilt in het linker frame. Blijf vervolgens op subonderwerpen klikken totdat het hoofdframe die informatie weergeeft. Dit voorbeeld is Algemene beschrijving, SPECIFICATIES.
  3. Klik in het bovenste frame op de knop [Afdrukken] en selecteer Hoofdstuk.
  4. Wacht tot er een afdrukvenster verschijnt.
  5. ...
  6. Winst!
  7. Herhaal voor elk "Hoofdstuk".
puur een handmatig proces? Als het handmatig was, hoeveel hoofdstukken waren er dan om te downloaden?
Ik heb dit nooit geautomatiseerd omdat ik niet zoveel tijd had om eraan te werken. Mijn codeerwerk is nu iets beter en misschien kan ik iets uitzoeken met Automator of zelfs curl.

Ik heb onderzocht welk reparatiehandboek ik zou willen aanschaffen voor mijn Forester uit 2010 en besloot om het driedaagse lidmaatschap op techinfo.subaru.com te nemen.

Ik dacht, gebaseerd op alles wat ik had gelezen, dat er TONNEN pdf's zouden zijn om te downloaden en te compileren. Inderdaad, toen ik zocht naar mijn VIN, waren er ergens rond de 500 documenten, maar een meerderheid hiervan zijn correcties op de servicehandleiding. Er zijn drie hoofdhulpboeken (servicehandleiding, carrosserie reparatiehandleiding en Mechanisme en Functie Handleiding). Alle documenten die worden vermeld als correcties op de servicehandleiding lijken de daadwerkelijke correcties niet te vermelden, dus ik neem aan dat de correcties al zijn bijgewerkt in de huidige versie van de handleiding die beschikbaar is om te downloaden.

Ik denk dat mijn belangrijkste vraag is om er zeker van te zijn dat ik mijn geld waard krijg met de drie belangrijkste handleidingen die ik heb gedownload. Er zit een hoop inhoud in waar ik al veel kennis uit heb opgedaan, en bijna 5.000 pagina's... dus ik ben blij met de compilatie, maar ik vraag me gewoon af of iemand bij Subaru het idee had om de handleiding bij te werken/samen te stellen om een batch download gemakkelijker te maken? Iemand met ervaring hiermee? Ik heb de oudere forums over reparatiehandleidingen doorzocht, maar geen antwoord gezien; het is mogelijk dat ik mijn vragen elders niet heb gezien :)

Mijn excuses, ik denk dat ik net mijn eigen vraag heb beantwoord. Ik heb de laatste geplaatste Service Manual Correction gecontroleerd en het lijkt erop dat de huidige versie van mijn Service Manual (momenteel v28) de correcties heeft. Specifiek heb ik gecontroleerd of de Service Manual de toegevoegde Cautions had... dat is inderdaad zo.

Ik denk dat dit betekent dat de hele servicehandleiding al is samengesteld in één gigantische PDF... voegt zeker waarde toe aan het geld dat is uitgegeven voor de toegang van drie dagen... veel minder downloaden vereist! En het is niet nodig om een script te bedenken om het downloaden te automatiseren! Win!

Wacht eens even, krijg je nu gecompileerde geïndexeerde grote bestanden in plaats van de afzonderlijke pagina's die ze vroeger gebruikten?

Save
121 - 140 of 186 Posts
You have insufficient privileges to reply here.