Subaru Forester Owners Forum banner
  • The "Garage" feature is for images of YOUR VEHICLE/S only - no blanks or other unrelated images please, thanks

2021 - Sport - Jacking - de auto op krikken plaatsen?

13K views 23 replies 11 participants last post by  Kean  
#1 ·
Vehicle Details:
‘21 Sport
Transmission:
CVT
Misschien denk ik hier te veel over na. De krikpunten op de auto, om een wiel aan de kant van de weg te verwisselen, lijken smal te zijn. Dit vormt in mijn ogen een dilemma voor onderhoudswerkzaamheden, waarbij het handig zou zijn om de auto van de grond te hebben. Dus als ik de auto op het aangewezen punt opkrik, hoe plaats ik dan de assteun om de krik te verwijderen en dit te herhalen voor de overige wielen?

Ik heb een high lift krik - zou het haalbaar zijn om de auto vanaf de uiteinden op te tillen en de assteunen op de nominale krikpunten te plaatsen?

Een andere aanpak?

Dank u.

#2 ·
@Joesmoe3 Ten eerste - hi-lift jacks zijn gevaarlijk! Dat gezegd hebbende, tenzij je een bull bar aan de voorkant hebt, kun je hem daar niet optillen. Als je een trekhaak aan de achterkant hebt en de hi-lift jack erin past en daar kan worden vastgezet, dan zou dat moeten werken. Nu is dit nog steeds gevaarlijk en wordt het eigenlijk alleen gebruikt voor bergingsacties. Je kunt beter vanaf één kant optillen en je zult waarschijnlijk een deur open moeten laten zodat de hi-lift de dorpel kan bereiken, een stuk 4x2 tussen de krik en de dorpel zou moeten werken.

Over het algemeen - koop een krik! ;)

#3 ·
Ik begrijp niet hoe de schaarkrikpunten voor het verwisselen van een wiel langs de weg van invloed zijn op het onderhoud.
Je hebt een garagekrik, toch? De schaarkrik is voor zeldzaam noodgebruik, niet voor gepland thuisgebruik.
Helemaal verschillende krikpunten. Een garagekrik zal de schaarkrik-/kriksteunpunten beschadigen, en ik zou in geen geval onder de voor- of achterkant een schaarkrik bedienen.

#4 ·
Een garagekrik gaat de schaarkrik/kriksteunpunten beschadigen, en ik zou in geen geval onder de voorkant of achterkant een schaarkrik bedienen.
Ik heb een rubberen pad gekocht die op de hefarm van een vloerkrik past. Het heeft een sleuf erin die past op de knel-las kriklocaties en voorkomt dat de krik de hefpunten beschadigt.

#5 ·
Hoe u de auto ook van de grond tilt, ik raad aan om een substantieel punt in de ophanging te gebruiken om uw kriksteun(en) te plaatsen. Kijk rond onder de auto en zoek een punt waar ophangingsonderdelen verbonden zijn met het frame/de carrosserie. Het helpt om te begrijpen dat het gewicht van de hele auto door de wielen wordt gedragen. Concentreer u dus op dat gebied en volg dat. Zoek naar grote bouten die dingen bij elkaar houden. Die gebieden zijn ontworpen om meer kracht te verdragen.

#10 ·
Ik doe het liefst eerst de voorkant.

Mijn favoriete plaatsing voor kriksteunen is hieronder in het groen aangegeven. Merk op dat dit zich aan de binnenkant van de vouwnaden bevindt, naast de schaarkrikpunten.

Image

Als de wielen er niet af hoeven, is het oprijden op oprijplaten naar mijn mening veiliger.

#9 ·
In de jaren dat ik in appartementen woonde, bewaarde ik een fleskrik en een paar stukken hout in de kast. Als je dan geen geld hebt voor assteunen, leer dan hoe je je auto omhoog kunt blokkeren. Wat betreft hoe je je auto op vier punten zet, het hangt af van het werk dat je moet doen. Je wilt niet dat je steunen je werk belemmeren. Ook, hoe hoog moet de auto zijn? De procedure voor het optillen zal anders zijn voor verschillende hefhoogtes. Werkelijk, als je niet weet wat je moet doen, doe het dan niet. Ik kende een man die regelmatig één kant van zijn auto optilde en hem ondersteunde met een olievat. Tot de dag dat het op hem viel en hij zijn oog verloor en bijna stierf.

#12 ·
Eens, ik heb oprijplaten die prima werken voor olieverversen en dergelijke. Het is het controleren van remmen en dergelijke waarbij het handig is om de auto van alle vier de wielen te hebben.
Om duidelijk te zijn, ik rijd nooit op oprijplaten. Ik krik de auto op en schuif de oprijplaten eronder. Alleen als de wielen eraf moeten, gebruik ik assteunen. Dat ben ik gewoon. Ik ben hyper-anal over veiligheid.

Maar ja, aan de binnenkant van de vouwnaad, vlakbij waar een schaarkrik normaal gesproken zou worden geplaatst, zet ik de assteunen.

De vloerkrik gaat achter onder het differentieel.

Mijn 2015 heeft een dwarsbalk aan de voorkant die ik gebruik om te krikken. Ik weet niet wat de nieuwere Foresters aan de voorkant hebben dat een vloerkrik zou ondersteunen.

Image

This post has been deleted
#13 ·
OP,
Ik zou Kevins advies over de krik opvolgen. Ik gebruik ook assteunen aan de binnenkant van de klemmen, zoals @TTiimm uitlegde. Ze passen daar mooi met uitstekende ondersteuning en de auto is solide. Ik til de auto aan de voorkant op met die plaat zoals vermeld en aan de achterkant met het differentieel.

Ik moet zeggen dat ik de krik (indien mogelijk) onder de auto laat staan, op een sectie die de auto zo nodig kan ondersteunen in geval van een defect van een van de krikken. ...of in ieder geval op een manier om me genoeg tijd te geven om onder de ruimte vandaan te kruipen op mijn kruiwagen voordat deze volledig instort.

Ik moet ook zeggen (en misschien heb ik gemist dat iemand anders het vermeldde), het is altijd een goed idee om de wielen te blokkeren. Ik zie dit keer op keer waar mensen al het andere goed doen, maar geen rekening houden met de mogelijkheid dat de auto rolt / verschuift tijdens het opkrikken, op steunen, etc.

#15 ·
Ik gebruik rubberen knel lasadapters voor mijn kriksteunen die ik bij Amazon heb gekocht en vervolgens heb aangepast. Ze zijn solide. Ik was terughoudend om de steunen direct op de knellassen te plaatsen vanwege eerdere ervaringen met een Accord. Met diezelfde auto (mijn eerste) tilde ik hem op de verkeerde plek op en opende ik een carrosserienaad aan de onderkant. Ervaring opdoen op de harde manier. Toen waren er geen forums zoals deze.

#16 ·
Je zet de kriksteunen niet direct op de klemplooien, anders buig je ze. Je plaatst de steunen net daarachter. .....of gebruik iets als de adapters die je noemde om ze te overbruggen, andere steunpunten, etc.

• Like
Reactions: Joesmoe3
Save
#17 ·
Eigenlijk buig je ze niet. Ik doe het niet, maar twee andere Forester-eigenaren in mijn straat doen het routinematig. Ze zakken direct (en langzaam) op de klemplooien.

Zoals ik al zei, heb ik de klemplooien van een Accord hiermee verprutst, en net als @Kean denk ik dat het om problemen vragen is. De sleuf van de rubberen adapter (hierboven getoond) is diep genoeg om de klem niet te raken.

#18 ·
Ik heb blokken zoals deze gemaakt voor beide auto's, de sleuf biedt ruimte voor de klemnaad als ik die plek om welke reden dan ook moet gebruiken. Maar meestal rijd ik de auto op opritten om hem sneller/veiliger in de lucht te krijgen. Dan gebruik ik de krikpunten die in het eerdere diagram worden getoond om hem hoog genoeg op te tillen om assteunen onder de punten te plaatsen die in het diagram worden getoond. Ik laat de krikken indien mogelijk op hun plaats staan en schuif indien mogelijk ook opritten onder de wielen. Zoals anderen al hebben gezegd, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.

#19 ·
Ik krik onder de draagarmen, zo dicht mogelijk bij de banden aan de voorkant en onder de schokdemperbevestigingen (vergelijkbare locatie) aan de achterkant. Ik heb hellingen gemaakt van 4 4x4's elk en gebruik ze met wat extra houten blokken onder de zijdelingse krikpunten. Ik heb dit gedaan op mijn Forester, evenals op verschillende andere voertuigen, zonder problemen. Dit omvat remmen, wielnaven en onlangs een revisie van de voorwielophanging op de Forester. De meeste schade die ik heb gezien, is een deuk van ongeveer 1/8" in de bovenste plank. Geen probleem, want daar gebruik ik ze voornamelijk voor. Voor dingen als remmen laat ik de krik er meestal ook onder staan, met het gewicht verdeeld maar meestal op het hout.

#20 ·
Ik laat de krik er meestal ook onder, met het gewicht verdeeld maar meestal op het hout.
Dit is wat mij is geleerd.

Het is een extra veiligheidsmarge, voor het geval dat.

Ik denk na over wat ik zou doen als ik in een gebied woonde dat gevoelig is voor aardbevingen, bijvoorbeeld. De krik onder de auto zou het verschil kunnen maken tussen weglopen en weggedragen worden.

#22 ·
Ik gebruikte altijd de achterkant onder de pompoen (diff) te krikken. Ik ben er vrij zeker van dat de handleiding van mijn '15 Forester specifiek zei dat niet te doen. Een van die dingen die opvielen omdat dat al lange tijd standaard praktijk was. Ik heb ook gemerkt dat het moeilijk is om de voorkant onder het middenframe te krikken vanwege de afstand naar achteren en hoe ver je omhoog moet om de wielen van de grond te krijgen.

#24 ·
.....de '08 van mijn vrouw was hetzelfde. Ik kan me niet voorstellen dat het anders was voor de generaties daartussen, maar ik kan ook niet zeggen dat het me echt iets kon schelen, aangezien we er geen hadden.

Save
You have insufficient privileges to reply here.