Subaru Forester Owners Forum banner
  • The "Garage" feature is for images of YOUR VEHICLE/S only - no blanks or other unrelated images please, thanks

Nieuwkomer bij Suby

600 views 5 replies 3 participants last post by  Putzking  
#1 ·
Vehicle Details:
2016 Forester 2.5 base model
Transmission:
TR580
2016 Forester 2.5 basis, eerste Subaru ooit :)
Weet je, dat ding als ik wegrij en de Taco naar 2k gaat als de auto begint te bewegen, dan zakt hij naar 1200 tpm en als hij een traditionele automaat had, voelt het alsof hij meteen naar de tweede versnelling schakelt,... De auto sterft af, hapert, ik word bijna van achteren aangereden, maar dan herstelt hij zich en gaat de weg op :(
Ik geloof niet dat het een CVT-probleem is, want hij gedraagt zich verder altijd goed, zonder slippen of iets dergelijks,... Ik heb een paar verschillende voorgestelde TPS Reset/Relearn procedures geprobeerd die het een tijdje erger maken totdat ik wat kilometers heb gemaakt,... Wat is er aan de hand met deze auto?

#3 ·
Bedankt voor het antwoord :)
Ik heb er vandaag eigenlijk een nieuwe geïnstalleerd, de Idle Relearn gedaan en het ging een tijdje goed, maar nu is het terug naar zijn oude gewoontes :(
Ik heb de MAF Sensor en de MAP Sensor schoongemaakt, maar zal de MAF Sensor morgen vervangen, samen met het schoonmaken/inspecteren van de PCV Klep, gewoon voor de lol.

#5 ·
@Putzking Welkom op het forum!

Hoeveel mijl op je Forester?
Is de CVT-vloeistof ooit veranderd?
Alleen omdat het zich op alle andere momenten goed gedraagt, betekent niet dat je dat ook volledig moet uitsluiten.

#6 ·
@Putzking Welkom op het forum!

Hoeveel mijl op uw Forester? Is de CVT-vloeistof ooit veranderd? Alleen omdat het zich op alle andere momenten goed gedraagt, betekent niet dat u dat ook volledig moet uitsluiten.
Ja, dat klopt en ik ga die kant op, ... Hij heeft 165.000 mijl en het enige wat ik weet van de geschiedenis is dat hij eigendom was van een stel en voornamelijk door de vrouw werd gereden.
Mijn lokale dealer kan een Flush & Relearn doen voor ongeveer $ 600.
De symptomen voelen echter meer aan als lucht/brandstof, maar ik kan het mis hebben.

You have insufficient privileges to reply here.