Subaru Forester Owners Forum banner
  • The "Garage" feature is for images of YOUR VEHICLE/S only - no blanks or other unrelated images please, thanks

Lage prestaties op mijn Forester, maar misschien ben ik een dwaas

217 views 14 replies 6 participants last post by  donkpow  
#1 ·
Vehicle Details:
2007 Subaru Forester
Transmission:
Manual
Hallo. Ik heb onlangs een 2007 Forester basis X, handgeschakeld, aangeschaft. Ik heb nieuwe banden, vliegwiel (subaru), koppeling (subaru), achterste linker naaf en lagers, bougies, luchtfilter gemonteerd. Het lijkt niet te willen rijden zoals mijn 2007 Corolla handgeschakeld, mijn 1982 Mercedes 200 handgeschakeld en 1996 Civic basic handgeschakeld. Uiteraard verwachtte ik niet dat hij zou rijden als mijn 2004 WRX. Is het een Subaru-ding, of moet ik naar andere problemen kijken? Elk van mijn handgeschakelde auto's voelde (of voelt nog steeds) geweldig aan in de eerste en tweede versnelling. Deze Forester lijkt aarzelend te zijn in de eerste of tweede versnelling. De PK-specificaties zijn vergelijkbaar met de Corolla en veel beter dan de Mercedes, maar ik kan niet achterhalen wat er mis zou kunnen zijn. Ik denk niet dat het oorspronkelijk zo zou zijn. Ik heb een uitgebreide zoekopdracht op uw site uitgevoerd en kon geen vergelijkbare threads vinden. Bedankt voor het lezen.

Manual Transmission, new Subaru clutch and flywheel.
#3 ·
Je powerband komt pas op gang bij 2500 en het piekkoppel komt binnen bij ongeveer 4k toeren.
Bedankt. Behandel ik hem anders dan een Corolla of Civic en geef ik hem meer toeren voordat ik de koppeling laat opkomen? Dat voelt gewoon niet goed. Het is compleet anders dan mijn 4cil zonder turbo en met turbo, en mijn TJ jeep. Geen van hen hapert zo.

#7 ·
@LightlyDim Als voormalig eigenaar van een Honda Civic 1992, automaat. Ik beschouw mijn 2001 Forester automaat als aanzienlijk krachtiger. Krachtig genoeg om een trailer van 3300 pond te trekken. Maar zoals hierboven vermeld, is de motor een big bore, short stroke motor. Vergelijkbaar met de Honda Civic. Merk echter op dat dit een zeer zwaar voertuig is. En het AWD-systeem verbergt deze kracht. Ik heb opzettelijk mijn FWD-zekering ingestoken en er rondgereden, WOW. Het voelde als een raket vanaf de start. Trek de FWD-zekering eruit en hij rijdt als een gewone Subaru. Ik vraag me af of u gewend bent om FWD-voertuigen of voertuigen zonder vierwielaandrijving te besturen.

#9 ·
Je gaf geen indicatie van een storing in je oorspronkelijke bericht.

De Subaru motor is een "short stroke" of "oversquare" type motor. Ik weet niets van je andere auto's. Als je de koppelcurve daarvan niet kunt vinden, kijk dan naar de boring en slag cijfers. Ik denk dat de Jeep een undersquare motor heeft. Ik heb geen idee wat Honda doet. Ik herinner me dat een kerel het koppel bij lage toeren op zijn strand-Subaru wilde verhogen door de uitlaat te openen. De beperkende factor is niet iets als een uitlaatbeperking, het zit in het inherente ontwerp van de motor.

Ik raad je niet aan om de koppeling te laten slippen, maar ik zeg wel: ga je gang en breng je motor naar 2500 tpm voor het schakelen. Je zult het verschil voelen. Ik zou je overbrengingsverhoudingen moeten bekijken om een beter antwoord te kunnen geven. Een andere kerel was ontevreden en verward over het gebrek aan vermogen in zijn auto met automatische transmissie. Alles wat ik kan zeggen is: laat hem op toeren komen, zo is hij gemaakt.

Ik beschouw dit als de meest zielloze auto die ik ooit heb gehad. :)
Ik ben het ermee eens dat hij futloos aanvoelt, maar ik scheur niet echt rond in deze auto. Ik denk dat mijn verwachtingen waren dat hij wat koppel zou hebben als ik stilsta en op vlak terrein, zodat ik niet zo hard hoefde te accelereren als in mijn vorige Subaru (2004) en andere handgeschakelde auto's. Ik vind dat hij aanvoelt alsof hij bijna afslaat, tenzij ik hem vanuit stilstand in de eerste versnelling een goede 1200-1500 tpm geef. Ik vraag me af of ik gewoon een watje ben en hem agressiever moet rijden. Met het vermogen in alle andere versnellingen ben ik echter wel tevreden. Bedankt voor de reactie.
@LightlyDim Als ex-eigenaar van een Honda Civic 1992, automaat. Ik vind mijn Forester automaat uit 2001 aanzienlijk krachtiger. Krachtig genoeg om een trailer van 3300 pond te trekken. Maar zoals hierboven vermeld, is de motor een motor met grote boring en korte slag. Vergelijkbaar met de Honda Civic. Merk echter op dat dit een zeer zwaar voertuig is. En het AWD-systeem verbergt dit vermogen. Ik heb bewust mijn FWD-zekering eruit gehaald en er zo mee rondgereden, WOW. Het voelde als een raket vanaf de start. Trek de FWD-zekering eruit en hij rijdt als een normale Subaru. Ik moet me afvragen of je gewend bent om FWD-voertuigen of voertuigen zonder AWD te rijden.
Kun je me helpen met een link of tutorial voor het verwijderen van de FWD-zekering? Ik ben gewend om voornamelijk in een RWD 333pk automaat Genesis en een RWD automaat Frontier te rijden. En bedankt voor de feedback. Dit forum is erg behulpzaam geweest.

You have insufficient privileges to reply here.