Subaru Forester Owners Forum banner
  • The "Garage" feature is for images of YOUR VEHICLE/S only - no blanks or other unrelated images please, thanks

2004 - VSS/back-up draadlocatie voor Navi-installatie? - OPGELOST!

6.3K views 5 replies 3 participants last post by  JLeaal  
#1 ·
Hallo allemaal, lange tijd niet gepost. Ik ben van plan om een Pioneer AVIC-W8400NEX te installeren in de '04 Forester XS van mijn vrouw. Ik heb de locaties van de VSS- en achteruitrijd-draden nodig. Ik heb rondgezocht in het forum en VSS gevonden achter het instrumentenpaneel of bij de ECU, maar het lijkt erop dat in elk geval het model een XT is. Zijn de draadkleur en -locatie hetzelfde voor alle modellen? Ik heb deze info gevonden op AVIC411, klopt dit?

Speed Sense is de groen/gele draad bij de ECM, 20-pins stekker, pin 10.

Ik probeer ook de locatie van de achteruitrij-/achteruitrijdraad te vinden.

Bedankt bij voorbaat

#4 ·
Vervolgens was de achteruitrijdraad en die werd aangeduid als achter het zijpaneel aan de passagierszijde. De handleiding vermeldde dat het een bruine draad met gele draad is.

#5 ·
Door de achterste kabelboom terug te volgen, bevinden de stekkers die in het schema worden aangegeven zich in een moeilijk bereikbare ruimte naast de voorpassagiersstoel.
Image

Maar ik vond wel de bruine draad met gele draad zoals getoond in de servicemanual.

Image

Dus ik bewoog dichter naar het schopbord en wikkelde de achterste kabelboom uit, maar vond 4 bruine draden met gele draden.
Image

Ik opende de kabelboom verder en ontdekte dat de draad die de aangegeven stekker verliet, in een splitsblok ging dat 3 van de bruine draden met gele draden verbond die ik had gevonden. Het splitsblok bevond zich net voor de stoel.

Image

Ik wikkelde de splitsing uit en ontdekte dat de draden extra uit de splitsing hingen, dus ik verbond mijn draad met een van die draden en wikkelde alles weer in elkaar.
Image

Image

Ik installeerde de Head unit, testte alles uit
en het werkte perfect.

Image

You have insufficient privileges to reply here.