Subaru Forester Owners Forum banner
  • The "Garage" feature is for images of YOUR VEHICLE/S only - no blanks or other unrelated images please, thanks

Slepen met een 98 Forester?

966 views 18 replies 10 participants last post by  maller01  
#1 ·
Vehicle Details:
1998 AWD
Transmission:
Manual
Ik heb een Subaru Forester uit 1998, bijna 300.000 km op de teller. Ik moet mijn projectauto veel slepen en Uhaul zal me geen trailer verhuren voor mijn V8 Explorer. Maar ze zullen er wel een huren voor deze? Ik heb de 2" Uhaul trekhaak erop (vorige eigenaar), geschikt voor 3500 lbs. Mijn projectauto weegt ongeveer 2100 pond. Uhaul zei dat het veilig is, maar ik heb hier advies over nodig.

Ik ga er momenteel niet mee slepen omdat hij een paar problemen heeft: slechte onderste fuseekogels. En mijn schokdempers zijn kapot? Als ik op een hobbel raak of op de achterbumper spring, springt de auto de lucht in. Zodra ze gerepareerd zijn, is het dan veilig om ermee te slepen? Is hij überhaupt krachtig genoeg?

5 Speed, Bought for 500$ as my first car.
#3 ·
Waarom zouden ze je geen trailer met een V8 Explorer huren? Dat is veel geschikter om te trekken dan je Forester.
Hoe ver ben je van plan de trailer te trekken?
Alles boven de 1500 pond wordt sterk aanbevolen om trailerremmen te hebben en haar onder de 65 mph te houden.

#6 ·
Waarom zouden ze je geen trailer verhuren met een V8 Explorer? Dat is veel geschikter om te trekken dan je Forester
Hoe ver ben je van plan de trailer te trekken?
Alles boven de 1500 pond en het wordt sterk aanbevolen om trailerremmen te hebben en haar onder de 65 mph te houden.
Minder dan 30 mijl. En het komt door de explorers die in de jaren 90 rondreden. Firestone stuurde defecte banden uit die uit elkaar vielen en ervoor zorgden dat explorers levensbedreigende crashes kregen. En mensen probeerden Uhaul hierover aan te klagen, dus het is nu de enige auto die ze ooit hebben verboden. Ik weet niet zeker waarom mijn kleine Forester ermee een auto mag trekken vergeleken daarmee, maar regels zijn regels. En ik zal investeren in wat trailerremmen.

#11 ·
De U-Haul toy hauler trailer weegt 3.155 pond voordat u uw auto van 2.100 pond laadt.
Meer dan 5.000 pond is veel gewicht om te vervoeren met een Forester. Het huren van een U-Haul truck om de trailer te trekken is misschien een beter plan.

#12 ·
Nou, het klinkt alsof je geen keuze hebt. Als ze de Tow Dolly alleen voor je Forester willen verhuren, heb je blijkbaar geen keuze. Bovendien, aangezien de auto die je sleept niet veel weegt, weet ik vrij zeker dat je Forester het aankan. Maar zoals anderen al zeiden, kun je je koppeling eerder verslijten dan je zou willen.

Save
#13 ·
Persoonlijk zou ik dat soort gewicht niet trekken met een 4-cilinder. Ik zou niet eens zoveel trekken met mijn V6-busje.

Beter is het om gewoon een Uhaul-truck te huren om hem te trekken wanneer hij getrokken moet worden. Makkelijker voor uw Forester, en veiliger voor u en al de rest om u heen op de weg.

#14 ·
Als u minder dan 30 mijl rijdt, kunt u een sleep dolly gebruiken. U moet de propeller-as loskoppelen van het achterste differentieel om veilig te kunnen slepen met de achterwielen op de grond. Langzaam en rustig moeten uw beste vrienden zijn bij deze sleep.

Veel plezier en een veilige reis.

Save
#15 ·
Houd er in ieder geval rekening mee dat als u iets trekt dat zwaarder is dan het maximaal toegestane trekgewicht in de handleiding van uw auto, en u raakt vervolgens betrokken bij een ongeval dat leidt tot een rechtszaak tegen u, het mogelijk (waarschijnlijk?) lijkt dat de jury niet blij met u zal zijn. En waarschijnlijk ook niet met uw verzekeringsmaatschappij.

#19 ·
Het bovenstaande advies zou vrijwel zeker de huurovereenkomst van Uhaul schenden en zou daarom niet worden aanbevolen. Ik weet uit de eerste hand dat toen ik een Uhaul-trailer huurde, de overeenkomst specifiek vermeldde dat u deze alleen mocht trekken met het voertuig dat in de overeenkomst stond vermeld.

You have insufficient privileges to reply here.